В седмицата преди балотажа за кмет на Пловдив, напрежението в града ескалира значително. Някак си в предизборната престрелка жертва падна и летище Пловдив. Дали бе употребено предизборно от едната или другата страна, всеки може сам да си направи изводите, четейки по-долу изложените факти, както и след преглед на Галерията със снимки, където са помостени сканирани документи. Хубавото е, че предизборните послания и словесни престрелки не успяха да заглушат проблема летище Пловдив. А той е, че летището загуби редовните си полети до Милано, преговорите за трети редовен седмичен полет до Лондон, на път е да загуби и тези до Франкфурт (които стартират на 3-ти ноември) и вече съществуващите редовни полети до Лондон.
Причината е, че общината не е внесла своята вноска за 2011-та година. От администрацията на кмета Славчо Атанасов, а и самият той в предизборния дебат с опонента си Иван Тотев заяви, че договорката е парите да бъдат внесени до края на годината. Шефът на летището Дойчин Ангелов контрира, че общината на няколко пъти през настоящата година е била уведомявана писмено, защо и кога трябва да бъдат внесени парите от страна на общината. Тези писма и други документи, можете да видите в приложената галерия. По този начин това твърдение на кмета претърпя крах въпреки, че той се опита да го мултиплицира чрез медиите. Вчера от администрацията на Атанасов смениха версията заявявайки, че никакви полети не са спирани, за което организираха специална пресконференция и обвиниха в лъжа всички, които тиражират тази "неистина", включително и нашата медия. В Plovdiv24.bg, за разлика от политиците в предизборно време, обичаме да боравим с факти, затова публикувахме статия с факти доказващи, че полетите реално са спрени и не сме ние тези, които лъжат (вижте всичко по този въпрос тук).
Като стана въпрос за лъжи в предизборно време, кандидатът за кмет Славчо Атанасов, както вече споменахме по-горе, тази седмица разпространи декларация и даде специална пресконференция, в която обвинява своя опонент Иван Тотев в изричането на 11 лъжи по време на единствения предизборен дебат, провел се между тях двамата. Една от "лъжите" бе по повод летището, този мит е разбит по-горе с приложената фактология. Другата "лъжа" според Атанасов бе, че Иван Тотев е заявил, че парите за стадионите са дошли. Тотев не каза подобно нещо заявявайки, че за да дойдат парите, трябва да има готови проекти, които общината не е подготвила (всеки може да се увери тук, гледайки дебата отново, след 35-та минута). Това са само две от "лъжите", в които Атанасов обвини Тотев. За останалите ще оставим вие да прецените дали са верни, тъй като темата на публикацията е проблемите с летище Пловдив.
Факт е, че загубихме линията за Милано и факт е, че вместо да водим преговори за нови линии, сме пред угрозата да загубим и другите редовни такива.
Как това ще се отрази на Пловдив, като културна туристическа дестинация и на бизнеса в града. В последните дни, се прокраднаха и мнения, че загубата на редовните линии, не е чак толкова голям проблем, тъй като малцина пловдивчани си позволяват да летят до тези дестинации и че, само на 100-на километра от Пловдив има летище, което предлага редовни полети до тези дестинации.
В предаване на ПОТВ, г-н Бозуков, един от хотелиерите в Пловдив, говори за развитието на туризма в Пловдив и влиянието на летището. Той заяви, че през последната година има чувствителен ръст на чуждите туристи в неговия хотел.
Ето и малко обща статистика и фактология: - За 10 месеца до Лондон и обратно са пътували 30 000 души - Заетостта на линията до Милано е 65% с тренд за покачване - Установено е, че всеки чужденец, пристигнал в Пловдив, харчи средно между 300 и 400 евро. Приходите за година към хотели, ресторанти, магазини и т.н. са 10 000 000 евро.
Ама как бързо сметнахте тези 10 млн евро от чужденци бе. Никой не пише че тези пасажери са 95 % са българи. Ама явно така им е угодно. Всеки може да иде на летището и да види колко са българи и колко чужденци. Говоря така защото миналата седмица два пъти бях на летището и видях кой се заминава и пристига от Милано.
АМИ ТЕЗИ БЪЛГАРИ КАТО СИ ДОЙДАТ ОТ ГУРБЕТ, НЕ ОСТАВЯТ ЛИ ПАРИЧКИ НА БЛИЗКИТЕ СИ, КОИТО ДА ХАРЧАТ В КВАРТАЛНАТА БАКАЛИЯ, НЕ СИ ЛИ КУПУВАТ ПО-ЕВТИНКИ НЕЩА ОТ НАШИТЕ МАГАЗИНИ ПРЕДИ ДА СИ ЗАМИНАТ И В КРАЙНА СМЕТКА, НЕ Е ЛИ ПО-ВАЖНО, ЧЕ МОГАТ ПО-ЧЕСТО ДА СИ ИДВАТ У ДОМА ИЛИ БЛИЗКИТЕ ИМ ДА ХОДЯТ ЗА НИКАКВИ ПАРИ ДА ГИ ВИДЯТ И ТЯХ ,И ДРУГИ ПО-РАЗЛИЧНИ НЕЩА. ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА ДЕЦАТА НИ, КОИТО УЧАТ В ЧУЖБИНА, НО ТОВА С ПАРИ НЕ СЕ ИЗМЕРВА, ТАКА ЧЕ НЯМА ДА МЕ РАЗБЕРЕШ.
Значи за удобството на българите не говоря. Говоря за това че щял да пострада туризмът на Пловдив. За там смятат журналистите парите. А затова дали ще те разбера за децата ни можем мноооооого да поспорим и то по културно.
В момента гледам Славчо по ПО и изумявам от невежеството и непознаването на проблема с летището. Като член на сдружението, той дори не знае, че Чепеларе отдавна е във фонда. Във в. Глас беше цитиран и Хисаря,че не е във фонда, а той е от градовете учредители. Абсолютно неадекватно изказване, че Милано се закрива от ЛЕТИЩЕТО като неренталилна линия. Г-н Атанасов, летището ще печели дори, ако каца самолет и без пътници /е, с пътници ще печели повече/. Летището не закрива линии, закриват ги авиокомпаниите, много от които драпат да имат затовареност като тази до Милано. И накрая- спрете да говорите глупости за цените на билетите, защото летище билети не продава , не им определя цените и не печели оттях. Или се ограмотете, или спрете да лъжете, но не правете пловдивчани на малоумници. При тази пълна незаинтересованост дълбоко се съмнявам, че ако /не дай Боже/ останете кмет, ще направите, каквото и да е за летището.
Ако каца самолет без пътници,печели само държавата в лицето на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД "ГВА")-респективно-Министерство на транспорта. Летището, като държавно дружество, е "на друга планета" и пари не получава! И това ако не е парадокс-държавно дружество плаща на държавна администрация, която а свой ред плаща на министерството (и то държавно)!
Направо е толкова "добър" че заслужава заточение барабар с цялата пасмина и всички други боклуци управляващи толкова некадърно града ни в далечните краища на Сибир. А някой знае ли какво стана с проекта за организация на градския транспорт с евро парите?
Старшина Атанасов, селската ти наглост е обяснима само с Герговата БСП школовка, която си преминал ! Другият път като "излизаш от упойка" си наеми по-качествени сценаристи за Турския сериал ...и чутовното завръщане на г-н Кмета ! За такива като теб не е проблем да сменят ВМРО с ДПС ! Ти превърна Пловдив в гето от цигански каруци, музейни тролеи и улици с лунен релеф !
От начина по които ЗКПЧ-то се държи към летището можете да си направите сметката колко разбира от икономика и как управлява общинските предприятия...Има аналогия с израза -"свиня и кладенчова вода"...
Срамчо Атанасов е целият от горе до долу една гигантска лъжа и измама. Нанесе на нашия град преки щети за над половин милиард лева и продължава да нанася. Предизборните му лъжи надминаха всички други лъжи до момента. Помните ли (съвсем пресен пример на гнусни лъжи) как измислените социологически агенции, наети от неговите кукловоди, му предричаха победа на изборите още на първи тур? Заради тази помия Plovdiv24.bg престанаха да публикуват социологически проучвания. Сега се видя, че именно Славчовите "социолози" са били всъщност лайномети. Първокласен лъжец и измамник. Нищо чудно и операцията и заболяването му да е измама. Той самият надали различава реалност от фикция. Още преди няколко години го разбрах каква сволоч е и оттогава съм си поставил за цел да разкривам истинския му образ.
В статията има доста интересни неща. В една друга, отпреди няколко дни, по същия повод - имаше също интересни факти. Обясняващи прочутата " нискотарифност". Това е ценното, а не факта, че се изнасят в предизборно време. Най-общо се разбира, че Община Пловдив прави разплащания със споменатата авиокомпания, на база брой жители, което си е една добра сума. Остава въпросът: какви са плащанията -годишни или месечни /най-вероятно/, за какво точно /предполагам до изравняване на истинската стойност на полета/. Защо всички жители на Община Пловдив сме длъжни да доплащаме разликата между нормален и "нискотарифен'полет?! А иначе - Летище Пловдив си е надценено, откъдето и да го погледнеш
Европейския съюз НЕ ДОПУСКА субсидии! Директора на летището обясни в предаването на ПОТ каква е точно схемата. Срещу 50 ст на човек, плащани от общината, Раянеър също плаща 50 ст, като този лев за всеки живущ в общината, отива за реклама!
50ст на човек е между 150 и 200 хиляди ГОДИШНА субсидия. Такива неща са напълно нормални, просто е абсолютно необходимо летището да бъде направено по-апетитно за авио линиите. След като се разработи и се превличат повече авио линии и се отворят повече дестинации, субсидията ще може да бъде намалена.
Навсякъде, където Райън Еър оперират има такива фондове. Така са си измислили стратегията от авиооператора. Тяхна си работа, но след като Общината се е съгласила и е подписала договор, е редно да си плаща. А защо - прочети горе и виж във видеото какво печели общината и Пловдив, както и пловдивският бизнес като цяло.
Славчо е подлога на Гергов и в това не се съмняват и малките деца в Пловдив. Наблюдавайте политиката на Славчо и ще си направите точните изводи за намеренията на Гергов. Онова, което Славчо с действията си съсипва (в случая-летището), е мерака на Гергов да го лапне безплатно. Няма значение това, че летището дава хляб на много хора от града и региона и води още повечче туристи, които оставят парите си, хранейки хотелиери, ресторантьори, таксиджии и ред други групи хора, които се надявам да изгонят в неделя Славчо и неговият патрон от града ни. Сега е момента да изринем тази измет от Пловдив!!!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.