В търга за Пловдив - Бургас, а впоследствие и за Септември - Пловдив се появиха италиански компании, които играха соло или в съдружие с български партньор. Жп търгът Пловдив - Бургас беше спечелен от обединение между български и италианска фирма.
На търга за лот 1 Оризово - Димитровград на магистрала "Марица" италианска фирма предложи най-ниската цена. Това е компанията "Кооператива Муратория Чементисти - Чи Ем Чи", Равена. Нейната оферта е за 133.1 млн. лева, почти колкото е цената, на която беше спечелен лот 2 Стара Загора - Нова Загора на магистрала "Тракия".
Четири оферти - на гръцката "Актор АСД" (139.6 млн. лева), на обединение "Марица - 1", съставено от Пи Си Ай и хърватската "Конструктор" (139.7 млн. лева), на австрийско-българското сдружение "Марица - Алпине - СК-13" (139.77 млн. лева) и на българско-италианския консорциум "Марица - 1", съставен от "Главболгарстрой", "ИСА 2000" и "Пътстрой 92"(138.85 млн. лева), са на близки, консолидирани стойности. Те показват прецизно определяне на офертата. Само 4-5 милиона лева делят основното ценово ядро от печелившата оферта.
Най-високата оферта е на консорциум "Щрабаг България - Марица - 1" - над 187 млн. лв.
Офертата на "Терна" АД е далеч от тази на ядрото - 154.5 млн. лв.
Останалите пет участника - гръцката "Джей енд Пи Авакс", турската "Мапа", италианското сдружение "Салваторе Матарезе - Инж. Клаудио Салини Гранди Лавори", българско-испанският консорциум "Рубау - Софстрой" и българско-италианският консорциум "Пицароти ИПС - Лот 1" ДЗЗД, са отстранени.
Миналата седмица отвориха и цените на кандидатите за консултант на лот 1 на "Марица". От 12 кандидата търга продължиха девет, като най-ниска е цената на обединение "Т7/Сник", Пловдив - 565 хил. лева. Обединението е супервайзър на лот 3 на магистрала "Тракия".
Източник: в."Строителство градът"