ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Ивайло Спасов - пловдивчанинът, на когото дължим затегнатия контрол във влаковете | ||||||
| ||||||
Историята на пловдивчанина Ивайло Спасов. В началото на октомври той подаде сигнал до БДЖ възмутен, че във влаковете масово се пренебрегва изискването за носене на маски. Обясняват му, че за да има по-стриктен контрол, са нужни ясно разписани правила, а такива няма. След месец и половина настойчивост от страна на Ивайло те вече са факт. "Пътувах за работна среща към София. Бях силно учуден, че кондукторът не носеше маска, а пътниците - повече от половината, бяха без маска. След подадени две жалби с мен се свързаха служители на БДЖ, че няма създаден ред и те нищо не могат да направят при констатиране на мерките. Те разчитат на случайни проверки от МВР и РЗИ, но те не могат да обезпечат безопасността“, разказва той в предаването "Нещо повече" по БНР. Ивайло Спасов пише до министъра на здравеопазването проф. Костадин Ангелов и до министъра на вътрешните работи Христо Терзийски с настояване да има разписани правила, за да може БДЖ да реагира адекватно при всеки случай на засечен пътник без маска. В писмото си пловдивчанинът посочва, че е необходима работеща процедура "дискретно уведомяване и спешно реагиране при подобни нарушения независимо от часа на пътуване“. Първият отговор се получава след по-малко от седмица и е от министъра на здравеопазването, който посочва, че преписката по сигнала за неносене на маски в БДЖ вече е насочена към главния секретар на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и към административния секретар на МВР за предприемане на общи действия. Месец по-късно МВР се отчита с писмо, че договореност има и когато при тях се получи сигнал от служител на БДЖ за пътник, нарушаващ противоепидемичните мерки, на място ще се изпращат полицейски служители. Дни по-късно на пощата си Ивайло получава от изпълнителния директор на БДЖ и конкретните, вече приети и разписани правила. От тях е ясно, че обслужващите всеки влак трябва да проследят пътниците да се качват в него задължително с маска или друго предпазно средство. При отказ кондукторът трябва да уведоми началника на влака. Той от своя страна трябва да позвъни на 112, за да бъде извършена проверка и съставен акт. Ивайло препоръчва, ако някой реши да последва примера му и да се жалва до някоя институция - много често отговорите им по имейл отиват в СПАМ папката. И още: "И не се отказвайте да бъдете активни по всеки въпрос, който ви вълнува... Един от проблемите при подаването на жалби или сигнали е правилното дефиниране. Колкото по-ясно и точно опишем проблема, ще се спести усилие и проблемът ще се реши по-бързо... Гражданското общество трябва да е съставено от хора, които не прибързват с мрънкането или с надуването на вувузелите, а отделят време и да прочетат настоящия нормативен ред, да го разберат и да видят къде са стъпките им, които трябва да направят и да посочат проблема на органите“, казва пловдивчанинът. |
Още по темата: | общо новини по темата: 17081 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2847 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 02.12.2020 г.
0
на 01.12.2020 г.
0
на 01.12.2020 г.
-1
на 01.12.2020 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Банка ДСК с официално изявление
15:00 / 08.11.2024
На колко градуса да е климатикът през зимата?
08:49 / 08.11.2024
Проф. Рачев: На 10 ноември всичко свършва
09:13 / 08.11.2024
Какво е "фъбинг" и защо да го избягваме на всяка цена
19:33 / 09.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета