ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Иван Петков: Време е Пловдив да се отърси от ерата на "невидимите резултати" | ||||||
| ||||||
- Г-н Петков, какво е състоянието на града ни според Вас в момента и какво наследство ще завари бъдещият кмет? - Труден ще бъде стартът на следващия кмет на Пловдив. Повишават се възнагражденията на бюджетните служители, на учителите и минималната работна заплата с 10%. Разходите за заплати и осигуровки на 11 000 души, които се изплащат от общинския бюджет, ще надхвърлят 200 млн.лв. Разходите за издръжка, субсидии, соц. разходи ще надхвърлят 100 млн.лв. Като добавим и 10 млн.лв. за погасяване на заеми и лихви, и бюджетът свърши. В същото време новият кмет ще завари наследство от подписани договори и проведени обществени поръчки за над 150 млн.лв.: Воден проект – 115 млн.лв., Кукленско шосе – 6,5 млн.лв., Спортна зала на бул. Дунав – 4,5 млн.лв., Олимпийски басейн "Младост“ – 12 млн.лв., Модър – Царевец – 12 млн.лв., бул. Хр. Ботев – 7,5 млн.лв., детска градина в район Южен – 4,6 млн.лв. и още много проекти. Ако правителството не подпомогне Община Пловдив за тях, всичко това ще трябва да се финансира от нови заеми. - До момента Вие изброявате само проблеми, но имате ли реални решения за тях? - В тази стагнация трябва да се търсят решения, които не искат голямо финансиране. Например за Транспортния проект – Защо общината е дала на частна фирма да продава преференциалните карти за ученици, студенти и пенсионери? Няма частна фирма, която да не работи за печалба. Тази печалба трябва да остава в общината, след като има и общинско предприятие "Организация и Контрол на Транспорта". За да заработи информационната система по спирките трябва да се свържат всички автобуси с нея. Автобус, който не е свързан с информационната система, не трябва да се заплаща на фирмата. Не се иска само финансиране, а основно дисциплина и воля от страна на общинското ръководство. Нека да напомним на гражданите, че за Транспортния проект са изцяло изплатени европейски средства в размер на 44 млн.лв. още на 17 декември 2015 г. Новото общинско ръководство трябва да започне да защитава правата на гражданите и да поиска реални резултати от вече изцяло изплатения проект. Ако това се случи, гражданите ще могат да закупуват билети и карти от спирките и автобусите и ще могат да проследяват графика им в реално време онлайн и на информационните табла. Освен градския транспорт, тук са включени и т.нар. "умни светофари“. Все още можем да се преборим и за част от предвидените 410 млн. лв. за електробуси. Това ще помогне на града и за подобряване чистотата на въздуха. - Като говорите за чистота на въздуха – какви са Вашите виждания по отношение на зелената система на града? - Всички кандидати са единодушни за запазване и увеличаване на зелените площи. Най-бързото решение е да се забрани продажбата на общински терени до приемане на новия Общ устройствен план. Така ще запазим съществуващите общински имоти за следващите поколения. Те ще ни трябват за новите детски градини и училища, за детски площадки, за нови паркове и нови паркинги. В новия ОУП трябва да се намали презастрояването на жилищните райони и да се увеличат зелените площи в кварталите. - Няма ли това да ограничи движението в града – всички знаем за големия брой коли и липсата на паркоместа, особено в централната градска част? - Новият Общински съвет ще приеме и нов Генерален план за организация на движението. В него трябва да се предвидят достатъчно многоетажни паркинги, паркинги в близост до жилищните квартали и еднопосочно движение в малките улици. В него трябва да се планират и кръстовища на две нива, нови градски магистрали, нови модерни кръстовища и нови мостове над река Марица. - Но през изминалите години река Марица сякаш е оставена без развитие. Видяхме няколко пъти опити тя да бъде превърната в атракция, но като че ли всичко завърши без видими резултати? - Река Марица е дар за Пловдив. Ние не умеем да се радваме на тази природна даденост и да се възползваме напълно от нейния потенциал. Реката трябва да се превърне в парк с много птици, животни и растителност. Дължината на коритото в рамките на града е 12 км., а широчината от 200 до 250 метра. Това са хиляди декари площ, която можем да облагородим и поддържаме ефективно. Трябва да използваме водата на реката и нейните дадености, за да я превърнем в един от най-атрактивните и големи паркове в страната. Крайно време е да се предприемат и ефективни стъпки за разрешаване на проблема със запустелия и изоставен остров Адата, който бе включен в програмата за Пловдив 2019. Той е още един пример за "невидими резултати“ в града ни. - Какво ще кажете на пловдивчани в навечерието на изборите на 27 октомври? - Ако ме изберат отново за общински съветник ще се боря за реализацията на тези приоритети. Доказал съм, че мога да се боря, както направих срещу разрушаването на Дановия хълм, срещу закупуването на завишена цена на терена до Централна поща от фирма "Младост Алфа“ и срещу прехвърлянето на акциите на Международен панаир Пловдив от страна на държавата, и ще продължа да го правя. |
Още по темата: | общо новини по темата: 787 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/132 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 24.10.2019 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Очевидец: Момиче бе в безсъзнание, откараха я към Пловдив
11:52 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5885) | 58% | |
Не (3241) | 32% | |
Не мога да преценя (956) | 9% |