"В близките 20 години идеята за повдигане на жп линията, минаваща успоредно по бул. "Копривщица", едва ли ще се осъществи", заяви в интервю специално за Plovdiv24.bg кметът на града Иван Тотев.
"Една идея освен страхотна трябва да бъде и реализуема. Многократно са водени разговори с представители на Националната компания "Железопътна инфраструктура" за възможността за повдигане на жп линията. Община Пловдив има отлична комуникация с "Железопътна инфраструктура". Отговорът оттам е категорично "не", поне за близките 20 години. Линията е много важна и ние просто не притежаваме финансовия ресурс нито да я повдигнем, нито да я вкараме под земята. Това, че сме получили отрицателен отговор обаче, не ни демотивира да търсим решения.
В момента например проектираме нов мост, който ще дублира железния такъв и който ще се намира от западната страна на бул. "Копривщица". Съоръжението ще свързва булевард "България" и булевард "Копривщица". Той ще даде възможност на всички, влизащи в Пловдив от магистралата, както и на хората от "Северен" безконфликтно да преминат в "Западен" и оттам чрез "Модър-Царевец" да преминат и в "Южен". Така ще има възможност дори през бул. "Копривщица" и "Коматевския възел" да стигнат до "Южен". Това е едната мярка, която предприемаме, за да "компенсираме" тези прелези. Така трафикът от "Северен" много лесно ще стигне до "Западен".
Когато стане бул. "Северен", чрез моста на Адата и бул. "Източен" ще можем да направим един вътрешен ринг на движение, който също чрез новия мост да спомогне за разтоварването на трафика от "Централен" към "Западен". Естествено реализацията на проекта "Модър-Царевец" ще помогне за отпушването на "Западен" и "Коматевския възел". Именно това са реалните алтернативи, а не повдигането на прелезите. При всички случаи обаче ще се опитаме да минимализираме времето за престой на автомобилите по въпросните прелези", детайлно обясни Тотев.
Какво още каза кметът, вижте в приложеното видео. Цялото интервю на кмета, по повод 1 година от управлението му, можете да гледате само тук:
от самото начало проекта на града е крив и никой не му пука за бъдещото му развитие бул. копривщица преспокойно може да се направи еднопосечен от двете страни и да се затворят прелезите освен на пещерско на което да се направи светофар или кръгово. аз минавам там ежедневно и културата на шофьорите е под всякаква критика когато се вдигнат бариерите.... то е едно бутане, пънене, все едно ако мине 1 мин по рано ще е най големия... а ако са затворени ще има много по-бърз поток на колите да не говорим че една светофарна уредба на пещерско или кръгово е много по-евтина инвестиция от тунел или надлез.
"Иван Тотев: Прелезите на бул. "Копривщица" остават в сегашния си вид поне за близките 20 години." ...... ....... ....... иванчо, в цял свят не може да се видят такива опашки по прелезите както в най-стария град в европа --->>> май ще те сменяме щом един елементарен проблем не може да разрешиш...
Според мен идеята на 7G е добра. Даже предполагам, че най-удачно ще е да се направи надлез/подлез за автомобили на бул. Свобода. Там, обикновено е доста по-спокойно отколкото на другите два прелеза и е почти по средата на трасето. Иначе, ако трябва да чакаме 20 години, ще чакаме... Въпросът е, някога да има нормално и спокойно придвижване в района, а което е по-важно обезшумяване! Само прозорци не стигат, за да не се чуват свирките и шумът на влака.
Да направят още един надлез на бул. Копривщица - това е най-евтиният реалистичен вариант, има и достатъчно място да се изгради. Така ако трябва спешно да пресечеш линията,а прелезът е затворен,няма да се налага да караш чак до моста над Марица.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.