ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Иван Тотев: С градски транспорт стигаме до летище "Пловдив" някой ден | ||||||
| ||||||
Летището ще е на територията на Пловдив и до него ще се стига с редовен градски транспорт по удобни и бързи пътища -позволи си да помечтае за близкото бъдеще областният управител Иван Тотев пред репортера на Plovdiv24.bg. Общините Асеновград, Хисар и "Родопи" - предстои включването на Пловдив и много други, вече учредиха сдружението "Фонд за развитие на летище "Пловдив" - южната врата на България" и така бяха изпълнени всички условия за привличането на редовни полети. - Господин Тотев, става ли летището работещо? - С родилни мъки може да се сравнят усилията ни да направим летище "Пловдив" работещо. Шест-седем месеца вече се борим. За да стартират полетите реално, трябва да се свършат много неща. Нужна беше подкрепата на държавата чрез намаляване на таксите. Поевтиняването на наземното обслужване от страна на летището също е стъпка. Това са все компоненти, които формират цената, а оттам и конкурентноспособността на летището. С вчерашното учредяване на сдружението изпълнихме и третото условие, с което се създават добрите условия за развитие на аеропорта. Много важно е сдружението да се регистрира следващата седмица. - Не можеше ли да се поизчака още малко и пловдивските общински съветници да стигнат до своето решение за участие в сдружението? - Съжалявам, че те не успяха навреме да разберат колко важно е регистрацията да стане сега и Пловдив да участва като учредител. На предстоящите на 25-и и 26-и срещи на "Райън еър" с министъра на транспорта Александър Цветков и изпълнителния директор на летището Дойчин Ангелов, на които ще присъствам и аз, е много важно да покажем, че цялото общество и държавата се обединява около този регионален проблем. Пловдив като най-голяма община и най-голям ползвател на ползите от пълноценно функциониращото летище трябваше да е сред учредителите. Надявам се на следващата сесия съветниците да дадат мандат на кмета за присъединяване към сдружението, което е отворено и в него по всяко време допълнително могат да се включат общини. - Само общини ли ще могат да участват, няма ли да се привличат и частни капитали? - В никакъв случай. Вчера бяха направени корекции на устава точно в тази насока. Няма да могат да участват никакви сдружения с частен характер - нито бизнес сдружения, нито търговски камари. Само общини ще могат да се включват. Така в дългосрочен план ще сме сигурни, че няма да се случат публично-частни партньорства, каквито наблюдавахме през последните години в Пловдив. Ще имаме възможност да участваме и по европейски оперативни програми, което ще използваме максимално. - За какви програми става въпрос? - През септември например ще можем да кандидатстваме по проект за около шестостин хиляди на оперативна програма "Транспорт" - меки мерки за транспортна инфраструктура. Включват се средства за реклама и за насърчаване на авиопревозвачите. Няма как този проект да бъде отхвърлен, щом в него участват много общини, представляващи значителна част от жителите на страната. - Кой ще взема решенията в сдружението? Пловдив - след присъединяването си, ще бъде ли привилегирован като най-голям и значим? - Решенията ще бъдат приемани винаги със стопроцентово съгласие. Няма да може една или друга община или интерес да влияе. Когато създавахме това сдружение, то стана на базата на консенсуса на всички общини и за целия му период на съществуване ще остане така. Това също е сред вчерашните поправки в проектоустава. - Кой ще влиза в управителния съвет, Вие там ли ще сте? - Влизат общини чрез своите кметове или упълномощени от тях лица. Аз няма да съм в състава и така е редно, но ще участвам на всички събрания. Областният управител - без значение как се казва, е фигурата, която ги обединява и прокарва интересите им пред държавните органи, както стана с намаляване на летищните такси. - Какви са следващите стъпки пред летището? - Очаквам успешен финал на преговорите с "Райън еър". Това, което искаха от нас, го направихме, макар и с цената на много търчане и усилия. Според сегашните ни сметки през септември очаквам две дестинации - Лондон и Франкфурт. Разчитам директорът да е все така активен. Доказа се, че персоналната смяна е била много положителна стъпка за развитието на летището. Дойчин Ангелов изнесе всичко на гърба си, моята подкрепа е предимно логистична. Имам ангажименти и в други посоки. Особено важно е да оправим инфраструктурата. Идеалният вариант, който си представям в бъдеще време, е летище "Пловдив" да бъде на територията на общината. Тогава ще можем да направим градски транспорт дотам, както е във всяка цивилизована страна. |
Още по темата: | общо новини по темата: 482 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/81 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 21.05.2010 г.
0
на 21.05.2010 г.
+1
на 21.05.2010 г.
0
на 21.05.2010 г.
0
на 21.05.2010 г.
0
на 21.05.2010 г.
+1
на 21.05.2010 г.
+1
на 21.05.2010 г.
0
на 21.05.2010 г.
+7
на 21.05.2010 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета