Кметът на Пловдив от предишните два мандата (2011-2019 г.)
Иван Тотев е направил интересна ретроспекция с ремонтите от римско време, когато градът ни е съществувал, и сега. Поводът за неговия остър коментар във фейсбук е идеята на Община Пловдив да намали
броя на автобусите през летния сезон, за което Plovdiv24.bg вече съобщи.
Ето какво написа
Иван Тотев по този повод:
Има една алтернативна история и в нея се казва, че Рамзес II не е строил храмовете при Абу Симбел. Има и една популярна и с претенции за научност - руска /и достатъчно убедителна/ филмова поредица, която твърди, че египтяните не са построили нищо, а само са го ремонтирали. Една от сериите се нарича "Вечният ремонт“.Египет не е Пловдив, Абу Симбел не е бул. "Хаджи Димитър“. Не знам ремонтите или строителствата на Рамзес до колко са попречили на транспортната осигуреност на древен Египет? В по-ново време знам строителствата на римляните колко са попречили на транспорта в Пловдив - има-няма две години при "Коматевско шосе“. Все пак е трябвало вода за фонтана в сграда Ейрене.
Но нито Рамзес, нито римляните, с прословутите им акведукти, могат да се мерят със строителните дейности през последния управленски мандат на Пловдив. С тяхната математическа и механична сингулярност.Някак си пловдивчани се лишиха от наглед общоприети, консенсусни постулати. Спирките са нови и се почистват, напролет се садят цветя, градът е чист, чадърите в центъра са бели, в "Капана“ заведенията не завземат целите улици, разписанията на градския транспорт се връщат към нормалните след летния период и т.н.Поредното намаление, след предишното намаление на броя на автобуси по линиите на градския транспорт, не може и не трябва да бъде оправдавано с "вечните ремонти“ на Община Пловдив. Намаление след поредица ковид намаления и изтъкване на аргумента "няма пътници“, не е стратегия за излизане от омагьосания кръг, в който се намира Пловдив, след приватизацията на градския му транспорт.Корените на това поредно намаление са заложени още от подписването на последния договор за транспортна услуга и осигуряването на необходимия брой подвижен състав. Компромисът или компромисите и реверансите, които общината прави, са вече прекалени. Сумите от бюджета на Пловдив също са прекалени и не отговарят на предоставената услуга - 10 000 000 лв. за 2023 г.Някак си остава усещането, че не общината управлява градския си транспорт, а намаленията на автобусите по линиите са по-скоро по желание на превозвачите. И то е заровено в корените /виж. един абзац по-горе/.Някак си изведнъж в Пловдив се наложи тезата "Няма смисъл да критикуваме общината, те толкова си могат“. Или както казва героят на Кърт Вонегът от "Кланица 5“, Били Пилгрим: "Така е то!“.Е, не, не трябва да е "Така е то“!