Иван Тотев с остър коментар срещу идеята на общината за намаляване броя на автобусите в Пловдив

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (1)
16:35 / 24.04.2023
8341
Кметът на Пловдив от предишните два мандата (2011-2019 г.) Иван Тотев е направил интересна ретроспекция с ремонтите от римско време, когато градът ни е съществувал, и сега. Поводът за неговия остър коментар във фейсбук е идеята на Община Пловдив да намали броя на автобусите през летния сезон, за което Plovdiv24.bg вече съобщи.

Ето какво написа Иван Тотев по този повод:

Има една алтернативна история и в нея се казва, че Рамзес II не е строил храмовете при Абу Симбел. Има и една популярна и с претенции за научност - руска /и достатъчно убедителна/ филмова поредица, която твърди, че египтяните не са построили нищо, а само са го ремонтирали. Една от сериите се нарича "Вечният ремонт“.

Египет не е Пловдив, Абу Симбел не е бул. "Хаджи Димитър“. Не знам ремонтите или строителствата на Рамзес до колко са попречили на транспортната осигуреност на древен Египет? В по-ново време знам строителствата на римляните колко са попречили на транспорта в Пловдив - има-няма две години при "Коматевско шосе“. Все пак е трябвало вода за фонтана в сграда Ейрене.

Но нито Рамзес, нито римляните, с прословутите им акведукти, могат да се мерят със строителните дейности през последния управленски мандат на Пловдив. С тяхната математическа и механична сингулярност.

Някак си пловдивчани се лишиха от наглед общоприети, консенсусни постулати. Спирките са нови и се почистват, напролет се садят цветя, градът е чист, чадърите в центъра са бели, в "Капана“ заведенията не завземат целите улици, разписанията на градския транспорт се връщат към нормалните след летния период и т.н.

Поредното намаление, след предишното намаление на броя на автобуси по линиите на градския транспорт, не може и не трябва да бъде оправдавано с "вечните ремонти“ на Община Пловдив. Намаление след поредица ковид намаления и изтъкване на аргумента "няма пътници“, не е стратегия за излизане от омагьосания кръг, в който се намира Пловдив, след приватизацията на градския му транспорт.

Корените на това поредно намаление са заложени още от подписването на последния договор за транспортна услуга и осигуряването на необходимия брой подвижен състав. Компромисът или компромисите и реверансите, които общината прави, са вече прекалени. Сумите от бюджета на Пловдив също са прекалени и не отговарят на предоставената услуга - 10 000 000 лв. за 2023 г.

Някак си остава усещането, че не общината управлява градския си транспорт, а намаленията на автобусите по линиите са по-скоро по желание на превозвачите. И то е заровено в корените /виж. един абзац по-горе/.

Някак си изведнъж в Пловдив се наложи тезата "Няма смисъл да критикуваме общината, те толкова си могат“. Или както казва героят на Кърт Вонегът от "Кланица 5“, Били Пилгрим: "Така е то!“.

Е, не, не трябва да е "Така е то“!

Виж коментарите (1)

Още по темата (1112):
18.11.2024 Новият заместник-кмет на Пловдив с ключов първи ход
18.11.2024 Шефът на "Тикси": До края на годината електронно таксуване в
автобусите
18.11.2024 Кметът на Пловдив плати 3 билета за градския транспорт по 3 различни
начина
18.11.2024 Новите карти за градския транспорт в Пловдив ще бъдат персонални
18.11.2024 Ерол Садъков е новият заместник-кмет по транспорт в Пловдив
18.11.2024 Нова система за контрол в градския транспорт в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Район "Източен" с нова придобивка за хората със специални потребн...
Дрон без аналог в страната получи пловдивската пожарна
Ето я новата шефка на "Организация и контрол на транспорта" в Пло...
Позиция на "Старинен Пловдив" за плесенясалите мозайки в Голямата...
Първи подробности за разкритото в Пловдив голямо престъпление
Костадин Димитров: Искаме по-бързи темпове за развитие на транспо...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).