"Необходимо е да се пазят документите, включително и за евентуални допълнителни разходи", обърна внимание Маргаритов. При извънредни ситуации като настоящата авиокомпанията е длъжна да положи необходимите грижи за пасажерите, но по Регламент те нямат право на допълнително парично обезщетение. Независимо от това, "ако има противоправно поведение на самата авиокомпания, хората могат да я съдят за всички претърпени вреди, в това число и ако се са наложили медицински прегледи или закупуване на лекарства, защото този престой е повлиял на здравословното им състояние", обясни председателят на КЗП.
"Това е изключително неприятен случай, който се дължи преди всичко на лошото време и на това, че пилотът на този конкретен самолет е взел решение да отиде към това летище. В същото време на Летище София са кацнали 6-7 самолета. Според него Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" трябва да се свърже с агенцията в Ирландия, където е базирана тази компания, за да бъдат установени причините за това решение и произтичащите от това усложнения - премаршутирането, забавянето на храна, напитки, настаняване и т.н.", коментира Маргаритов ситуацията с кацналия на румънското летище "Тимишоара" полет от Лондон. Той добави обаче, че е важна преди всичко безопасността. "Един самолет трябва да кацне, това е първото и задължително условие. Но оттам нататък следват всички онези задължения, които по Регламент авиокомпанията има - независимо от това дали е нискотарифна или високотарифна, тъй като те действат съгласно общата европейска рамка", допълни председателят на КЗП.
Когато има голямо закъснение и премаршутирането е трудно заради лошите метеорологични условия, хората имат право на настаняване. При закъснение на полета с повече от пет часа, потребителите имат право да се откажат от пътуването, като получат обратно парите си за билета и сами да организират своето придвижване. Също и да получат обезщетение от порядъка на от 250 до 600 евро в зависимост от дестинацията и нейната дължина, разясни още Маргаритов.
Маргаритов обясни как да се действа в подобни ситуации. "Пътниците трябва да опитат да получат помощ от самото летище. Да се обърнат към авиокомпанията, ако правата им не са удовлетворени съгласно Регламента, а тя трябва да отговори до шест седмици. Ако не срещнат съдействие, да се обърнат към КЗП или ЕПЦ - България.
Още по темата (332): | |