КЗП безпомощна пред "големите" компании, потърпевши отново гражданите
Системно нарушение на подписания договор от страна на интернет доставчик и отказ на Комисията за защита на потребителите да съдейства за поемане на отговорност за това, доведоха пловдивчанин, редовен читател на Plovdiv24.bg, в редакцията ни. Проблеми с компанията Виваком имат мнозина потребители и това, макар да възмущава, някак си не изненадва мнозина от нас. Обаче липсата на адекватно съдействие от страна на КЗП за изясняване на иначе несложния случай, буди доста голямо недоумение. Още повече, че това е една държавна структура, която се издържа от нашите данъци и е създадена изцяло да защитава нашите права.
Конкретният проблем започнал, когато, 6 месеца след подписване на договора с БТК (преди да стане Виваком), нашият читател се мести да живее на друго място. Веднага пуснал молба за преместване на интернета, като за услугата заплатил таксата от 36 лева. Когато нетът му обаче бил активиран, започнали проблемите. Без претенции за скорост и трафик, интернетът просто изчезвал на кратки интервали от време. На седмица по няколко пъти техници посещавали адреса, но тъй като проблемът оставал, човекът поискал договорът да бъде прекратен на основание точка от общите условия от договора, регламентираща точно такива случаи. След като му отказали, той се обърнал към Комисията за защита на потребителите.
Оттам му казали първо да пусне жалба във Виваком. След като това било направено, но без отговор в законоустановения едномесечен срок, човекът отново отишъл в КЗП, където държанието на служителите било меко казано странно - все едно той не трябва да пуска жалба срещу тази компания. След това му предложили да се яви на помирителна комисия (междувременно 1-годишният договор с Виваком бил изтекъл и с плащане на всички задължения, човекът прекъснал връзката си с тях), на която обаче те нямали законови механизми да осигурят представител от някоя от тези компании "обвързани с армия от адвокати" (думите в кавичките са цитат на юрист от КЗП!).
На практика така и станало. От Виваком не изпратили човек и въпросът приключил със съвет от Комисията нашият читател да ги съди. Запитване до Комисията за регулиране на съобщенията също останало без отклик. Краят на сагата е такъв - човекът си е платил 6 месечни вноски за услуга, която не е ползвал пълноценно, получил е недвусмислени откази за съдействие от страна на държавните комисии и по-нататъшна битка би приличала на борба с вятърни мелници.
В галерията към новината може да видите и нивото на техническа поддръжка на Виваком. Таблото им в блока на потърпевшия едва ли ще издържи и на най-ниската стандартизация. Самото техническо обслужване, без значение дали на място или в разговор по телефона, също може да предизвика доста въпроси за качеството на предоставяната услуга. Едно от интересните изказвания в тази продължителна сага е, че са сменили модема на клиента си дистанционно.