ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
КЗП безпомощна пред "големите" компании, потърпевши отново гражданите
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:04 / 09.03.2010Коментари (7)13094
В галерията към новината може да видите документите, предоставени ни от нашия читател. Там още на пръв поглед е видно как с много думи не се казва нищо и се избягва поемането на реална отговорност
Системно нарушение на подписания договор от страна на интернет доставчик и отказ на Комисията за защита на потребителите да съдейства за поемане на отговорност за това, доведоха пловдивчанин, редовен читател на Plovdiv24.bg, в редакцията ни. Проблеми с компанията Виваком имат мнозина потребители и това, макар да възмущава, някак си не изненадва мнозина от нас. Обаче липсата на адекватно съдействие от страна на КЗП за изясняване на иначе несложния случай, буди доста голямо недоумение. Още повече, че това е една държавна структура, която се издържа от нашите данъци и е създадена изцяло да защитава нашите права.

Конкретният проблем започнал, когато, 6 месеца след подписване на договора с БТК (преди да стане Виваком), нашият читател се мести да живее на друго място. Веднага пуснал молба за преместване на интернета, като за услугата заплатил таксата от 36 лева. Когато нетът му обаче бил активиран, започнали проблемите. Без претенции за скорост и трафик, интернетът просто изчезвал на кратки интервали от време. На седмица по няколко пъти техници посещавали адреса, но тъй като проблемът оставал, човекът поискал договорът да бъде прекратен на основание точка от общите условия от договора, регламентираща точно такива случаи. След като му отказали, той се обърнал към Комисията за защита на потребителите.

Оттам му казали първо да пусне жалба във Виваком. След като това било направено, но без отговор в законоустановения едномесечен срок, човекът отново отишъл в КЗП, където държанието на служителите било меко казано странно - все едно той не трябва да пуска жалба срещу тази компания. След това му предложили да се яви на помирителна комисия (междувременно 1-годишният договор с Виваком бил изтекъл и с плащане на всички задължения, човекът прекъснал връзката си с тях), на която обаче те нямали законови механизми да осигурят представител от някоя от тези компании "обвързани с армия от адвокати" (думите в кавичките са цитат на юрист от КЗП!).

На практика така и станало. От Виваком не изпратили човек и въпросът приключил със съвет от Комисията нашият читател да ги съди. Запитване до Комисията за регулиране на съобщенията също останало без отклик. Краят на сагата е такъв - човекът си е платил 6 месечни вноски за услуга, която не е ползвал пълноценно, получил е недвусмислени откази за съдействие от страна на държавните комисии и по-нататъшна битка би приличала на борба с вятърни мелници.

В галерията към новината може да видите и нивото на техническа поддръжка на Виваком. Таблото им в блока на потърпевшия едва ли ще издържи и на най-ниската стандартизация. Самото техническо обслужване, без значение дали на място или в разговор по телефона, също може да предизвика доста въпроси за качеството на предоставяната услуга. Едно от интересните изказвания в тази продължителна сага е, че са сменили модема на клиента си дистанционно.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
А какво бихте казали за нивото на обслужване на ТВ? Някъде прочетох, че трябва да се пали свещ за всеки ден, в който имаш интернет връзка. Поне веднъж месечно връзката се срива и не помагат нито телефонни разговори, нито писма. Последния път ме държаха без интернет 5 дни. Тогава вдигнах щур скандал и о, чудо - техниците дойдоха. Никой не бил ги уведомил за десетките ми обаждания. Голямата повреда, за която ми говореха , се оказа леко изтеглен кабел и беше отстранена за 10 секунди. Вбесена, им написах писмо, на което ми отговориха, че предлагат да ме компенсират с 0,66 лв. Сега търся сериозен доставчик. Моля за мнения. Иначе имам модем за интернета на Глобул и съм доволна.
+1
 
 
Преди време и аз бях подал сигнал в КЗП срещу БТК (преди да се обединят със Вивател), но.....абсолютно никакъв отговор не получих от тях - даже и такъм, в който да ме уведомят, че нищо не могат да направят... Тези дни пък имам един проблем със ТВ. Бях предплатил 6-месечен абонамент за пакета Макспак. При изтичането на срока обаче, този месец с изненада установих, че те са ми продължили абонамента и за м.Март, но вече по стандартната тарифа. Обясниха ми, че предварително съм трябвал да кажа, че не искам да ползвам услугата им. А пък аз не съм подписвал никакъв договор, и преди да платя промоцията за 6 месеца не съм ползвал МаксПак...
+2
 
 
Здравейте на всички. Като чета коментарите, установявам, че явно съм изкарала голям късмет с КЗП. Имах проблеми с мобилния интернет на Глобул. Купих си една "сапунерка" с месечен наем за интернет 24 лева и огромни обещания и реклами от Глобул, че имат 3джи покритие из цяла пловдивска област. Да, ама - не!При пътуванията ми из Баня, Калофер, Бачково и т.н. се оказа, че Глобул нямат никакво 3 джи покритие. Даваха ми трафик ДжиПиеРеС (извинявам се, че не изписвам на латиница), с който трафик не може и един текстови файл да се изпрати по пощата, камо ли снимки или нещо по-тежко от 25 кабайта. От многобройните разправии с Глобул разбрах, че аз греша, а те са правите. В един от случаите им се обадих от Калофер. Намирах се на центъра в градчето и нямах никакво покритие, а операторката от Глобул ми спореше, че там имат 3 джи. Както и да е - установих, че сигурно на мен ми хлопа дъската, а Глобул както винаги са правите. Една подробност - от оператора категорично отказаха да разтрогнат 2 годишния ми договор без да платя накуп таксите за оставащата 1,8 година. Затова написах писъмце до КЗП-София. Пуснах им го по мейла. След няма и месец получих междинен отговор от КЗП. Веднага след това Глобул смениха тона - договорът ми бе развален, без да плащам такси за нещо, което не искам и не мога да ползвам. След още един месец КЗП излезе със становище, че операторът ще бъде глобен заради моя случай, както и заради подвеждаща реклама.
+3
 
 
Много съм благодарен на екипа на Пловдив24,че публикува моя случай.Преди минути им изпратих и снимките на таблото на Виваком да видят отговаря ли на някакви стандарти.А относно лъжите в писмата на Виваком до мен,че нямало технически причини и това ,че не съм им осигурил достъп са просто нагли лъжи!Да извадят разпечатка от 0800100 и да видят как съм се разправял с тях затова,че техниците им на посочената дата в посочения от тях часови интервал не са дошли и съм ги чакал цял ден като съм отсъствал от работа!И се чудя ако аз имах да давам пари на Виваком по договора им какво щеше да стане....Още веднъж сърдечни балгодарности на екипа на Пловдив24!!!
+2
 
 
6 месеца се разправях чрез тях с М-тел,за очевидно некачествен телефон,който от М-тел уж изпратиха на независима експертиза в Германия,казвам уж,защото на мен от комисията не ми показаха нищо,само отговора на М-тел , че според експертизата телефона си е о.к.Накрая от КЗП ми казахе , че ао искам може да ги съдя и тогава съдът щял да изиска да видим протоколите от тази експертиза и т.н ,което автоматично отказва клиента да се занимава повече-подарих телефона на детето си за играчка пих дето се казва една студена вода за просперитета на М-тел и за добрата работа на КЗП
+2
 
 
Интересно с кого ли въобще са се справили от КЗП по жалбите на нашите съграждани? Дали са ги защитили наистина срещу ЕВН, Виваком, Мтел, Глобул, Лукойл, и други играчи от голямото добрутро? Или само срещу дребосъците в бизнеса имат някои частични успехи?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Марица в Трета лига, сезон 2024/2025
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Напрежение след смъртта на бебе, издъхнало в линейка на път за болницата в Петрич! Бащата с шокиращ разказ за случилото се
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: