© | Годината е далечната 1992 г. България е в началото на своя преход, а много българи са вперили поглед напред в бъдещето. Младото пловдивско семейство, Ваня и Красимир Дяксови, решават да предприемат крачка напред не само в личното си, но и в професионалното си развитие и така се ражда идеята за създаване на собствена фирма. Така се появява първият магазин за козметика и парфюмерия на "Венера Козметикс", позициониран в централната градска част на ул. "Капитан Райчо". Както всяко начало, тяхното също не е лесно. Първоначално фирмата предлагала предимно козметични продукти и неголямо разнообразие парфюми. Марковата парфюмерия все още не е толкова популярна, а познатите аромати са единици, но редовните клиенти на фирмата вече са факт.Три години по-късно, през 1995 година, семейството смята, че е подходящ момент за разширяване на дейността и открива първият склад за продажби на едро и дистрибуция на козметика. "Венера Козметикс" въвеждат специално създадена складова програма и свързват компютрите си в обща мрежа. Фирмата първа предлага непознатите до този момент на българския пазар продукти от водещите световни производители: Constance Carroll, Henkel, Unilever, Procter & Gamble, Mirato. За кратко време се превръща в един от основните дистрибутори на козметика за цяла южна България.
През 1998 година "Венера Козметикс" измества своята складова база на бул. "Марица" 130, която функционира и до днес. Тя е реконструирана и модернизирана, а на същия адрес в момента се намира фирменият магазин и офисът на компанията. Въвеждат първи в България системата "ex-van"- обслужват клиентите на едро директно от 5 специално оборудвани с компютърна система и заредени със стока буса. Фирмата рекламира чрез телевизионна и радио реклама, което е истински лукс за края на 90-те, а първият фирмен уеб сайт допълва брандовата идентичност на компанията.
Дейността се разширява със създаването на нови магазини на бранда , които достигат до 6 в Пловдив и Приморско. Неизменно присъства на всички базари и панаири с фирмени щандове.
Двата елитни магазина са истинско бижу в центъра Пловдив и предлагат най-доброто от световната маркова парфюмерия и козметика. Това обаче стряска потребителите, тъй като клиентите смятат, че щом магазинът е луксозен, то неминуемо цените са много високи. "Венера Козметикс" има друга политика - достъпни цени и грижа за клиента, а не преследването на бърза и лесна печалба. Един по един обектите, които работят с продажби на дребно се затварят и основна дейност остава търговията на едро.
Акцентът в дейността се превръща разпространението и налагането на продуктите на L‘Оreal и Garnier - фирмата е официален дистрибутор за южна България повече от 10 години. През 2010г. L‘Оreal избира само 1 фирма за официален дистрибутор на техните продукти за цяла България и прекратява сътрудничеството си с "Венера Козметикс". Семейство Дяксови обаче никак не се стряска от това, тъй като вече техният бизнес е поел в малко по-различна посока. Те се фокусират върху марковата парфюмерия и в края на годината около 95% от продуктите, които те предлагат са именно изискани аромати.
Две години по-късно официалният сайт на компанията бива обновен и модернизиран, но страната ни е връхлетяна от икономическата криза, която удобно се настани в домовете на цяла Европа. По това време синът на Ваня и Краси - Петър е на финала на средното си образование и започва да помага на родителите си. През 2009 г., когато Петър едва на 18 години, с помощта на родителите си, стартира първия онлайн магазин на "Венера Козметикс". Макар началото на онлайн търговията с парфюми да е трудно, резултати има. Получават се първите онлайн поръчки в електронния магазин. След завършването си, Дяксов младши е приет в университет в Англия и заминава за Обединеното кралство, с което се поставя край на първата електронна форма за пазаруване от "Венера Козметикс".
Две години по-късно Петър създава нов онлайн магазин - fragrances.bg, в който да продава продуктите на семейния бизнес онлайн. Макар че вторият онлайн магазин е по-добре структуриран, модерен и функционален, нещата се случват много по-трудно отколкото при първия опит. Конкуренцията е по-голяма и налагането на бранда в Интернет е още по-трудно. В момент, в който търговията във физическите обекти страдат от спад, породен от икономическата криза, "Венера Козметикс" вече е взела решението да се разраства в дигитална посока.
Работата по онлайн магазина изисква много време и усилия на цялата фирма. Петър има задачата да наложи онлайн магазина сред голяма конкуренция и търси всевъзможни алтернативни методи да го промотира. Това го подтиква да обърне поглед към дигиталния маркетинг и алтернативни методи за реклама. "Венера Козметикс" се фокусира към онлайн пазаруването с цел популяризиране на бранда онлайн, без да цели печалба. Резултатите са забележими и посетителите на онлайн магазина бързо нарастват. Тежките времена за бизнеса у нас отминават и идва моментът за още по-усилена работа относно онлайн търговията на "Венера Козметикс". Сайтът отново се обновява, добавят се нови функционалности и той става по-бърз и лесен за ползване от потребителите.
2013-та се оказва паметна за електронния бизнес на "Венера Козметикс", защото фирмата, след дълъг и неуморен труд, не просто се появява на първа страница в Google.bg при ключова дума "парфюми", където се позиционира на първо място и измества всички конкурентни уебсайтове. Това обаче не кара фирмата да си вземе почивка или глътка въздух, а ги мотивира за още по-усърдна работа. През следващата година фирмата вече има блог за маркова парфюмерия, в който дава полезна информация и съвети не само на своите клиенти, но на всички потребители, които имат интерес към изисканите аромати. Провеждат и стажантска програма, като някои от стажантите продължават на постоянна работа. В следствие на неуморната работа над блога, "Венера Козметикс" изненадва своите клиенти с издаването на цяла книга, озаглавена "Парфюмите от А до Я". Тя може да бъде свалена онлайн напълно безплатно, но има и хартиено издание, което е подаряване на клиентите. Онлайн магазинът вече е преведен на английски и гръцки, а "Венера Козметикс" създава отделен онлайн магазин за клиенти от цял свят, които искат да се сдобият с оригинален марков парфюм на достъпна цена.
25 години не са малко време. Неуморният труд и упоритата работа превръщат "Венера Козметикс" в предпочитана и доверена марка за луксозна, висококачествена парфюмерия. Собствениците на фирмата споделят, че работят само с дистрибутори на маркова парфюмерия в Европейския съюз, с които имат 100% сигурност в произхода на предлаганите парфюми. Клиентите никога не бива да бъдат разочаровани. Смело можем да кажем, че "Венера Козметикс" е добър пример за всеки малък бизнес у нас, който мечтае да стане голям! Това е напълно възможно, защото когато бизнесът постави клиентите си на първо място, то развитието и разрастването му се случват като естествен процес, подкрепен от редовни и доволни потребители. |