ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Калпав договор от 2007 г. причина за трагичното състояние на някои автобуси в Пловдив
Автор: Мария Морунова 15:23 / 26.08.2014Коментари (17)8548
© Plovdiv24.bg
В последните няколко седмици на редакционната поща на Plovdiv24.bg не спираме да получаваме сигнали от читатели за лошото състояние на автобуси от градския транспорт. Основно тези сигнали са за автобуси на фирма "Грация". По този повод репортер на сайта се обърна към зам.-кмета по транспорт, сигурността и обществения ред Александър Държиков.

Той не скри факта, че и в общинската администрация има постъпили много сигнали на граждани по отношение на градския транспорт, както и по линия 66.

"Какво правим ние? Веднага след подаване на сигнала се изпраща писмо до Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) за проверка по съответния случай. Но всички тези проверки са в правомощията на ДАИ. Въпреки че всеки обвинява общината. Общината може да провери обема на извършване на превоза. Този обем се показва чрез GPS-а, който показва дали даден автобус се движи по маршрута си, за което съответно получава и пари - държавни субсидии", коментира Държиков.

Той обясни и в детайли начина на контрол на автобусите от масовия градски транспорт. Всеки автобус два пъти годишно преминава технически преглед в пунктовете, определени за това. Тези пунктове се контролират ДАИ. От пунктовете се издава свидетелство за годност да извършват транспортна услуга на автобусите и една допълнителна карта, в която са отразени всички критерии, по които се определя годността на автобуса.

"Общината изисква и следи документацията за всички автобуси, в това число и тези карти за годност или негодност на автобусите. За съжаление обаче общината няма служба, която да контролира и следи реалното съответствие на превозните средства с това, отразено на тези карти. Това нещо, според Закона за движение по пътищата, е в правомощията на ДАИ. 

Те имат и лаборатории, в които да измерят шум, изгорели газове и т. н. Когато се установи неизправност за шум, техническа неизправност или каквото и да е друго нарушение, ДАИ отнемат документите на дадения автобус. Праща се превозното средство на повторен преглед, а ДАИ имат право дори да контролират този преглед", обясни ресорният зам.-кмет.

Закон за движение по пътищата чл. 166. (1) Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията чрез Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" контролира:

1. спазването на правилата за извършване на обществен превоз и превоз за собствена сметка на пътници и товари, както и всички документи, свързани с извършването на превоза;(...)

(2) 1. имат право да спират пътните превозни средства, предназначени за извършване на обществен превоз и превоз за собствена сметка, да проверяват документите за самоличност и свидетелството за управление на водача, всички документи, свързани с управляваното превозно средство и с извършвания превоз, както и техническата изправност и транспортната годност на пътните превозни средства;

2. имат право да изземват и задържат документите по т. 1 в допустимите от закона случаи.

"Всъщност имаме 4-ма инспектори към общината, които проверяват автобусите, но те са без технически средства, каквито имат ДАИ и могат само на външен вид или слух да определят има ли нарушение. Тук искам да отворя и една скоба. По повечето линии нещата вървят към по-добро. В последно време виждаме пуснати нови автобуси и хората са доволни", допълни Държиков.

Той обясни, че договорът на превозвачите от 2007 г., в който е и фирма "Грация", изтича през 2017 г. Договорът е доста невзискателен относно качеството на превоза. Не са регламентирани не само използването, но и наличието на климатици, например.

"Да не говорим, че когато пращаме проверки, тези превозвачи казват, че имат договорни отношения. Така че до 2017 г. на добра воля става всичко, ние шумим, пък превозвачите дано се засрамят", каза още зам.-кметът и допълни, че с превозвачите непрестанно се води кореспонденция, а от тяхна страна нещата се поставят така, че едва ли не даденият случай е единичен и изолиран и проблемът ще бъде разрешен.

"Правим всичко възможно да осигурим добра услуга, но договорът решава всичко. Този от 2007 г. не е добър договор, докато този, който подготвихме за 8-те линии на Ангел Батаклиев, регулира не само евро стандартите, наличие на климатици, места и т. н., но и санкции при неизпълнение на заложените изисквания. Нещата са много лесни, когато са регламентирани", допълни Държиков.

Той завърши с информацията, че ще подаде сигнал и в Общински инспекторат, който да направи замерване на шума в автобусите. Подготвя и ново писмо до ДАИ, които да направят проверка.


Още по темата: общо новини по темата: 244
08.12.2022 »
05.12.2022 »
04.03.2022 »
13.01.2022 »
06.01.2022 »
01.11.2018 »
предишна страница [ 1/41 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Ваня И П
премахни филтъра

+2
 
 
Зам-кмета по транспорта, да не се оправдава, ами да вземе да си свърши работата както трябва. Не е възможно годен за движение автобус да бълва кълбета черен дим от ауспуха си и 5 минути зад него да няма видимост , а шума който вдига така нареченият годен автобус да създава вибрации в тялото на хората, покрай които минава. Явно никой от близките хора на управниците не ползва въпросните автобуси движещи се по линия 66, които са опасни за пътуващите в тях. Трябва ли някой да плати със здравето си и не дай Боже с живота си, за да се вземат нужните мерки. Не коментирам живеещите ,по край които минават тези автобуси, че сме изложени на системно обгазяване и шум над допустимия за населено място. Апела ми е " Моля, властимащите да направят нужното да и да спрат от движение опасните автобуси от градския транспорт." Решени сме да си търсим правата и с медиите като Господари на ефира и дори и в съда!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Бюджет 2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
ДЮШ на ВК Марица
Борба за влияние в Близкия Изток
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: