Община Пловдив е изправена пред "светлата" перспектива да плаща още и още за спирките и те пак да са в сегашния си крайно неугледен вид. Причината е в крайно неизгодния договор за изграждането на нови заслони и даването им на концесия, подписан още в предишния мандат. Тогава е намислена сложната схема общината да възложи изработването на спирките на една фирма, а поддръжката и стопанисването им да бъде дадено на друга на концесия.
Изграждането зацикля, защото общината на няколко пъти сменя изискванията си и в крайна сметка се оказва виновната страна, макар че е вложила немалко пари. В същото време не успява да предостави договорените нови спирки на концесионера, който е платил първоначалната си вноска, и така администрацията става неизрядна страна и по този договор. Резултатът - нови спирки няма, старите са в окаяно състояние, а общината има да дава пари, а ако реши да прекрати концесията, ще дължи и неустойка.
"Няма нерешими проблеми. Пред досегашното управление аз лично неколкократно съм повдигала въпроса не само като общински съветник, но и като адвокат. Запознах се с цялата документация по тази концесия и съм категорична: тя е една безумна от юридическа гледна точка сделка", не крие възмущението си Дани Каназирева.
Това, което според нея е необходимо да се направи, и то веднага, е безпристрастен правен анализ на сделката. "Искам да кажа на пловдивчани, че подписаният преди време анализ изобщо не помогна за разплитането на казуса със спирките на градския транспорт. Някой от общината се скара на специалистите, които го изготвяха, и те манипулираха данните", заявява председателката на "Съюз за Пловдив".
Още преди две години тя твърдеше пред общинските съветници, че спирки до края на мандата няма да видим. "Ако аз стана кмет, ви уверявам, че ще имам волята и смелостта да настъпя доста частни интересни, ако те са в ущърб на града. Дори ще стигна по-далеч - ще разваля договора за концесия, стига да се докаже, че той ощетява пловдивчани", категорична е Каназирева.
Тя припомня, че в момента от павилионите, които са по спирките, се събира наем, но тези пари отиват у концесионера. "Не 300, а 3000 спирки, и то не само в Пловдив, а в цяла Южна България, можехме да направим досега, ако общината събираше наемите от павилиончетата в близост до заслоните", казва Каназирева. Затова тя е решена да излезе от заплетената ситуация, защото последните години минаха в оправдания колко е сложно, а не в реални действия. "На това безхаберие трябва да се сложи край", обобщи Каназирева.