Право на отговор на областния управител
Дани Каназирева по повод публикацията в
Plovdiv24.bg "Брани ли областният управител икономически интереси, спирайки бариерите в "Капана"?":
"Винаги съм се интересувала единствено законът да бъде прилаган еднакво към всеки един гражданин и чрез взимането на решения да не се стига до ограничаване на граждански права. На първо място за мен е важен общественият интерес, а не кой и къде има офиси. Няма и как да знам къде се намират дружествата на всички хора, които познавам. Категорично заявявам, че всякакви други интерпретации не отговарят на истината.
Относно незаконосъобразното преграждане на улици позицията ми е непроменена от години. Същата е не само за "Капана", но за улица "Княз Александър Дондуков-Корсаков“, същата беше и за улица “Ясна поляна“ на Гребната база, където години наред от гражданите се взимаха без основание и без да се дължат по 2 лева на час. И за да съм по-ясна, отново повтарям позицията си, относно решението да бъдат премахнати монтираните бариери на улица "Железарска" в квартал "Капана", на улица "Княз Александър Дондуков-Корсаков“ и на изхода на улица "Май“ до кръстовището с улица "Преслав“.
Решението е на база административната проверка за законосъобразността на поставените преграждения по сигнал на граждани.
На първо място улица "Железарска“ попада в границите на квартал "Капана“, а статутът на този квартал от 2016 г. в регистрите на Министерство на културата е "Групова недвижима културна ценност "Квартал Капана“. Груповите културни ценности с техните граници и охранителни зони формират защитени територии за опазване на недвижимото културно наследство. При ремонтни дейности Общината следва предварително да е съгласувала проекта си за на улица "Железарска“, в т.ч. изграждане на караулка и монтиране на ограничителни елементи (бариера) с НИНКН. В този смисъл нормите са императивните.
На второ място възприетият подход при регулиране достъпа на МПС до въпросните улици нарушава режима за ползване на публичната общинска собственост и не намира основание в закона. Затварянето с бариера на индивидуализираните улици нарушава директно общинската Наредба за реда за спиране, престой и паркиране на пътни превозни средства на територията на град Пловдив, която не предвижда заграждане на улици-част от техническата инфраструктура на града, със статут на публична общинска собственост без конкретно решение на местния орган на самоуправление. Паркирането може да бъде забранено, но не може да се блокира преминаването на улицата. За монтирането на тези ограничителни съоръжения (бариери) няма решение на общинския съвет, което нарушава Закона за общинската собственост.
На трето място липсата на решение на Експертния съвет на Общинската комисия по безопасност на движението и на конкретен мотивиран акт на общински съвет Пловдив, очертават по категоричен начин липсата на законосъобразност в действията на община Пловдив".