ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Каназирева: Пловдивчани очакват нови разписания, нови автобуси и нови линии | ||||||
| ||||||
Ако в развитите европейски държави хората предпочитат градския транспорт, защото е чист, удобен и по-евтин начин за бързо придвижване, то в нашия град всеки търси възможности да избягва услугите на градския транспорт, констатират Дани Каназирева и нейният екип от "Съюз за Пловдив". Те припомнят накратко историята на съсипването на единственото за времето си транспортно дружество в общината - "Градски транспорт", което е било отдавна планирано. В миналия мандат дружеството беше приватизирано от съветник на БСП в коалиция с ВМРО и с благословията на кмета. 90 декара от земята на Пловдив изчезнаха, автобуси и тролейбуси бяха предадени за скраб, тролейбусната мрежа и в момента продължава да се разпада. Резултатът от тази политика е, че Пловдив има все по-некачествен и все по-скъп транспорт. Цените на преференциалните карти бяха увеличени от 14 на 16 лв. В договорите за автобусните линии няма изисквания за висок екологичен клас, както и климатизация, а по някои линии се движат коли на възраст над 20 години. Общината намали броя на автобусите и хората висят по спирките. Интервалите на повечето автобуси в определени периоди са разтегнати до повече от 15-20 минути. Все още има цели квартали с неуреден градски транспорт. Маршрутите се одобряват от мнозинството в Общинския съвет, без допитване до хората, без проучване на отделните райони. Незавидното състояние на обществения транспорт в Пловдив има и допълнително негативно измерение. Пловдивчани дишаме най-мръсния въздух в Европа Високата замърсеност с фини прахови частици си има обяснения. Градският транспорт е едно от тях. Защото: • Все още по улиците ни се движат над 20-годишни автобуси, а екологичният тролейбусен транспорт беше ликвидиран. От друга страна транспортната схема е сгрешена - в обедните часове се движат празни автобуси, а в пиковите моменти те не достигат и хората чакат дълго по спирките. Качествен и достъпен градски транспорт ще накара повече хора да го използват, а това ще донесе и позитивен ефект върху чистотата на въздуха. • Втората причина са непрекъснатите задръствания в натоварените часове. Проблемът е в старите светофарни уредби и в липсата на ефективно регулиране. Постоянно ставаме свидетели на дълги опашки и изнервени шофьори, шумни клаксони, форсиране и отново червен светофар. Това е всекидневие за пътуващите по улиците на Пловдив. • Третата причина е пясъкът, който се насипва през зимата по тротоари, спирки и подлези. • Не на последно място е липсата на места за паркиране, което води до безразборно спиране в зелените площи и разнасяне на калта от колите. Решенията на "Съюз за Пловдив" за транспорта: 1. Подобряване на градската транспортна схема след подробен и обективен анализ. 2. Проучване на пътникопотока и идентификация на зоните, в които автобусите са недостатъчни или изобщо ги няма. 3. Увеличаване на броя на автобусите с предимство в часовете, когато ученици и работещи отиват или се прибират от училище или работа. 4. Повече часове работа за градския транспорт - от по-рано сутрин до по-късно вечер, събота и неделя и почивните дни. 5. Преференциални пакети на по-ниска цена "една карта-няколко линии" за работещите пловдивчани. 6. Намаляване на цената на месечната карта за пенсионери на възраст над 67 години от 16 лв. на 8 лв. 7. Прекратяване на договорите за старите автобуси, въвеждане на задължителна климатизация в автобусите и условия за хора с увреждания. Допълване в договорите на изисквания за минимален екологичен клас евро 4. 8. Строг контрол в спазването на разписанията. 9. Създаване на т.нар. "зелени вълни", съобразяване на светофарните уредби със спецификата на района с цел регулиране на трафика. 10. Изграждане на буферни паркинги в широк център с ниска цена за престой - 0,50 лв. за час по подобие на София с цел да бъдат атрактивни за ползване от хората и да разтоварят "идеалния" център. Тези решения не изискват финансиране, а единствено промяна на транспортната схема, съгласуване с хората, за да е удобна за тях, промяна в договорите с превозвачите и строг контрол в изискването за качество и спазване на разписания, е категорична Каназирева. |
Още по темата: | общо новини по темата: 892 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/149 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 17.09.2015 г.
0
на 17.09.2015 г.
0
на 17.09.2015 г.
0
на 17.09.2015 г.
+3
на 17.09.2015 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявиха официално колко е населението на България
15:39 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
Златна 2025 година за пет зодии
14:55 / 27.11.2024
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Тя се завърна
16:52 / 27.11.2024
Няма да ни се размине, НИМХ потвърди официално прогнозата
10:35 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета