Тъй като кризата ударила яко, пловдивчани обеднели дотолкова, че много от тях престанали да се возят с градски транспорт и фирмите превозвачи работели едва ли не на загуба, загриженост от тези тенденции са проявили от БСП чрез внесеното за утрешната общинска сесия предложение: "Изготвяне на Методика за планиране на транспортната работа и определяне на икономическата рамка на масовия и обществен транспорт на пътници в града".
"С голямо изумление в началото на седмицата научихме, че "цъфна" в дневния ред на сесията поредната щуротия, сътворена от съветниците от БСП", коментира шефът на "Хеброс бус" и активист на ГЕРБ Веселин Дошков пред репортер на Plovdiv24.bg. "Целта е да бъдат окастрени линиите на всички транспортни фирми", убеден е той.
По този начин БСП за пореден път се опитвала да даде рамо на своя съпартиец Ангел Батаклиев. Поради лошо управление и слаба организация неговата фирма "Градски транспорт" покривала малко над 70% от възложената й транспортна задача, докато останалите превозвачи изпълнявали 99-100% от курсовете си. С намаляването на линиите целта според Дошков била да се пренасочи пътникопотокът към "Градски транспорт".
"Къде е общественият интерес? Къде е услугата, която общината се е ангажирала да предложи на гражданите?" - риторично попита той на пресконференция днес.
Исканата промяна на коефициентите по определени линии пък щяло да налее 100-120 хиляди лева от държавната субсидия в "Градски транспорт". Дошков не изключва, че истерията за огромен срив в пътникопотока, цели да покаже, че Пловдив няма нужда от толкова много тролейбуси, колкото са заложени в приватизационния договор на "Градски транспорт".
В общината нямало специалисти, които да разработят в исканите от социалистите кратки срокове въпросна методика и съществува подозрението, че подобна е вече готова. Предложението на неговите съпартийци е странно дори за ресорния заместник-кмет Александър Константинов.
С решение 415 от 4 декември миналата година Общинският съвет отпусна 60 000 лв. за разработване на цялостна концепция за транспортното обслужване на Пловдив и след спечелен конкурс "Сити план" вече работи и по евентуалното изменение на транспортните схеми, методика за разпределение на субсидиите, преструктуриране и преброяване на пътуващите по определени направления, проследяване на пътникопотоци. Поради това било неясно за какво се е разбързала БСП.