ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Клаустрофобия мъчи пътниците в градския трансорт
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:05 / 06.02.2011Коментари (60)8966
© Plovdiv24.bg
В редакцията на Plovdiv24.bg получихме сигнали за дискомфорта, който наши читатели изпитват при ползването на автобусите-тип маршрутки, обслужващи редовни линии на градския транспорт в Пловдив като № 16, 10, 18.

Неудобството на гражданите е причинено от по-малкия размер на возилата и от автоматичната система за отваряне и затваряне.

"Ако стане катастрофа в града, знаете че първото нещо, което се блокира при удар е хидравликата. Това означава, че ние трябва да стоим натъпкани като сардели в това малко пространство и да чакаме да ни изкарат от там аварийно. Дали при настъпилата паника, предвид малкото място няма да се стигне до случаи на инфаркт и инсулт при някои хора със слаби сърца и кой ще носи отговорността", пита нашия читател.

За да разбере дали автобусните линии, тип маршрутки отговарят на изискванията на наредбата за градския транспорт, нашия репортер се свърза с Николай Янакиев, шеф на ОП "Контрол по автотранспорта".

"В градски условия са разрешени автобуси от клас А и от 1 и 2. Това са различни видове автобуси. Тези, за които питате са автобусни линии от клас А с по-малък обем пътниковместимост. Сертифицирани са и са разрешени за употреба. Позволени са от нормативната база и са предназначени за превоз на пътници в градски условия. Имат всички необходими документи за това", каза Янакиев

На въпроса на репортера ни какво е наложило замяната на по-големите автобуси с тези микробуси Янакиев отговори:
"По-малките автобуси превозват по-малко хора, съответно харчат по-малко гориво и замърсяват по-малко околната среда. Снабдени са с климатична инсталация за лятото и са отоплени и през зимата".

От думите на Николай Янакиев се разбра, че в момента всички тези микробуси притежават най-екологосъобразните двигатели. Изпълняват изискванията на Евро 3, което условие е наложено на конкурса за градските автобуси през 2011 г., а линия №10 отговаря дори на Евро 5. Според шефа на ОП "Контрол по автотранспорта" те са най-добрите до този момент автобуси, което дава възможност и за по-дълъг срок на експлоатация. По въпроса за хидравликата, той каза, че същото важи и за големите автобуси.

"По отношение на големите автобуси те отговарят на изискванията от Евро 0 до Евро 4, като "Хеброс бус" имат автобуси и от Евро 5 на метан. В момента се изпълнява програма за подмяна на автобусния парк, свързана с еколгосъобразната обстановка в градовете", завърши Янакиев.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на TITANS1912
премахни филтъра

0
 
 
Аз редовно пътувам с този автобус и всеки път е пълен не може да се влезне пък и за какво даваме по 12лева на месец за карти .
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: