© Plovdiv24.bg | | В редакцията на Plovdiv24.bg получихме сигнали за дискомфорта, който наши читатели изпитват при ползването на автобусите-тип маршрутки, обслужващи редовни линии на градския транспорт в Пловдив като № 16, 10, 18.Неудобството на гражданите е причинено от по-малкия размер на возилата и от автоматичната система за отваряне и затваряне.
"Ако стане катастрофа в града, знаете че първото нещо, което се блокира при удар е хидравликата. Това означава, че ние трябва да стоим натъпкани като сардели в това малко пространство и да чакаме да ни изкарат от там аварийно. Дали при настъпилата паника, предвид малкото място няма да се стигне до случаи на инфаркт и инсулт при някои хора със слаби сърца и кой ще носи отговорността", пита нашия читател.
За да разбере дали автобусните линии, тип маршрутки отговарят на изискванията на наредбата за градския транспорт, нашия репортер се свърза с Николай Янакиев, шеф на ОП "Контрол по автотранспорта".
"В градски условия са разрешени автобуси от клас А и от 1 и 2. Това са различни видове автобуси. Тези, за които питате са автобусни линии от клас А с по-малък обем пътниковместимост. Сертифицирани са и са разрешени за употреба. Позволени са от нормативната база и са предназначени за превоз на пътници в градски условия. Имат всички необходими документи за това", каза Янакиев
На въпроса на репортера ни какво е наложило замяната на по-големите автобуси с тези микробуси Янакиев отговори: "По-малките автобуси превозват по-малко хора, съответно харчат по-малко гориво и замърсяват по-малко околната среда. Снабдени са с климатична инсталация за лятото и са отоплени и през зимата".
От думите на Николай Янакиев се разбра, че в момента всички тези микробуси притежават най-екологосъобразните двигатели. Изпълняват изискванията на Евро 3, което условие е наложено на конкурса за градските автобуси през 2011 г., а линия №10 отговаря дори на Евро 5. Според шефа на ОП "Контрол по автотранспорта" те са най-добрите до този момент автобуси, което дава възможност и за по-дълъг срок на експлоатация. По въпроса за хидравликата, той каза, че същото важи и за големите автобуси.
"По отношение на големите автобуси те отговарят на изискванията от Евро 0 до Евро 4, като "Хеброс бус" имат автобуси и от Евро 5 на метан. В момента се изпълнява програма за подмяна на автобусния парк, свързана с еколгосъобразната обстановка в градовете", завърши Янакиев. |