Преди месец купих чифт дамски обувки за съпругата си от магазин Scandal в мол "Марково тепе" в Пловдив. Покупката направих набързо, малко преди магазинът да затвори. Вкъщи установих, че обувките са скъсани на петата, без да са носени. Още на другия ден се върнах в магазина, за да направя рекламация.
Обувките си бяха в оригиналния вид с всички етикети, включително и отдолу на подметката. Беше съвсем ясно, че обувките са повредени, без да са носени. Вместо да предложат да ги подменят или да ми върнат парите, служителите действаха, както са инструктирани - съставиха протокол, по който да чакам да се произнесат до месец. Протестирах и поисках да говоря с управител, но и това ми беше отказано. На следващия ден написах и изпратих по електронната поща дълго писмо до фирмата, която е собственик на магазините Scandal - "Глобал Брандс Дистрибюшънс".
Обясних, че и преди съм пазарувал от тях, продавачите ме познават, могат да потвърдят това и т.н. До този момент не съм получил отговор на изпратеното към тях писмо - доказателство, че няма нищо случайно, а това е официалната политика по отношение на рекламациите. Scandal умишлено и целенасочено забавят всички процедури възможно най-много, като се движат по ръба на закона.
Изпратиха sms с покана да посетя магазина, но само два дни преди изтичането на месец от предявяването на рекламацията. Предварително им се обадих, за да се информирам дали ще ми възстановят сумата, защото не ми се спореше повече с тях. Оказа се, че не желаят да направят това, а само ме канят да взема обувките. Така и не разбрах дали ми предлагат нов чифт, или старите след поправка.
Те правят това, въпреки че в протокола е записано, че желая връщане на сумата. За съжаление така се получава в България, когато Бай Ганьо реши да отвори магазини за дрехи и обувки от известни марки. Той инструктира служителите си да отказват всякакви рекламации, защото според него клиентът никога не е прав. По този начин голяма част от хората се отказват да търсят правата си и решават да не губят време и нерви.
Бай Ганьо е доволен и спокоен, че няма да му се наложи да носи отговорност, защото в България няма кой да му я потърси. За сравнение в чуждите вериги е съвсем различно - спазват закона и са готови да подменят стоката или да върнат парите. По закон имам право да поискам връщане на стоката и възстановяване на сумата, особено след като съм направил това само няколко часа след покупката.
Връщам дефектна стока, без да е ползвана, в оригиналния и вид, в оригиналната опакова, с оригиналните етикети и т.н. Поради тази причина ще се обърна към КЗП и към медиите. Изпращам това писмо в публичното пространство, за да предупредя другите хора какво ги очаква, ако им се наложи да върнат нещо на "Глобал Брандс Дистрибюшънс", магазини Scandal, Fusion, Gentleman, където продават елитни марки като Philipp Plein, Polo Ralph Lauren, Emporio Armani, Liu Jo, Guess, Pepe Jeans и други. Поздрави!
Plovdiv24.bg е готов да предостави трибуна и на другата страна в спора!