Клиент на мобилен оператор прекрати предсрочно договора си, получи заплашителен есемес

Автор: Екип на Plovdiv24.bg
Коментари (4)
20:30 / 17.02.2024
16107
Омбудсманът на Пловдив Борислав Стаматов представи своя отчет на дейността си като обществен посредник на територията на община Пловдив през изминалата 2023 година. Ето един от най-интересните казуси, постъпили в институцията:

"Бивш абонат на мобилен оператор изказа своите притеснения за това, че след като е преподписал своя договор, който включва няколко абонамента, след около 2 месеца операторът самоволно е променил месечната такса на всички телефони с по няколко лева в повече.

Афектиран от това, той е решил да прекрати предсрочно договора си и да сключи нов с друг оператор, който предлага много по-добри условия. Разбира се, за тези си действия му е начислена наказателна такса. Считайки, че тази такса може да бъде разсрочена във времето, без това да е договорено, той започва да внася само по 20 лева на месец за погасяването й.

След около година и половина операторът решава, че това не е в негов интерес и е изпратил предупредителен есемес, с който гражданинът бива подканен да заплати остатъка от цялото си задължение, иначе той ще бъде даден на съд и ЧСИ.

Изплашен от съдържанието на sms-а, гражданинът заплаща цялата сума наведнъж, но е поискал да му се издаде някакъв документ, с който да се отрази липсата на задължения. За него не беше ясно точно от кого е получен въпросният sms - от оператора, от коректорската фирма или от ЧСИ. Той ни предостави и кореспонденция по електронна поща, която е водил с оператора. Изпитваше сериозно съмнение, че въпреки че в пряк текст в пощата си той е получил информация, че задължението е погасено напълно, се допускаше вероятността дългът да е продаден на коректорска фирма.

По този начин той наистина нямаше да има задължения към оператора, но тогава би могъл да има такъв към събирач на дългове. Нашето първоначално проучване достигна до информацията, че номерът, от който е получен есемесът, представлява споделен кратък номер, от който се изпращат кратки безплатни съобщения, доста често с рекламна цел.

Според нас беше ясно, че задължението беше заплатено напълно, но за сигурност на гражданина чрез официално писмо ще поискаме потвърждение от съответния оператор, нещо, което тепърва предстои, защото писменият сигнал пристигна при нас в края на 2023 година, а гражданинът успя да дойде при нас, за да изложи случая лично, на което той особено държеше, в края на месец януари 2024 г.".

Виж коментарите (4)
Още новини от Новини от Пловдив:
Район "Източен" с нова придобивка за хората със специални потребн...
Дрон без аналог в страната получи пловдивската пожарна
Ето я новата шефка на "Организация и контрол на транспорта" в Пло...
Позиция на "Старинен Пловдив" за плесенясалите мозайки в Голямата...
Първи подробности за разкритото в Пловдив голямо престъпление
Костадин Димитров: Искаме по-бързи темпове за развитие на транспо...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).