ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Кметът: Стартът на "Модър-Царевец" е голям успех за Пловдив, резултат от много разговори и усилия
Автор: Екип Plovdiv24.bg 19:05 / 03.02.2014Коментари (15)11282
За връзката "Модър-Царевец" се говори от много отдавна. През миналия мандат на местната власт община Пловдив е започнала да мисли за този пробив активно, като основният двигател тогава бе инж. Тошо Пашов. Общината тогава възложи проектиране, а стойността възлизаше на около 14 милиона лева, като в него се включваше преместване на жп линията по време на строителството и после връщането й. Това заяви кметът Иван Тотев за Plovdiv24.bg днес.

"Ние от своя страна преценихме, че това е неразумно голяма цена и потърсихме други варианти. Тогава се появи ОП "Транспорт", в която се включваше подмяна на линията Пловдив-Септември. През 2011-2012 г. се проведоха първите разговори с НКЖИ по време на откриването на жп линията Пловдив-Първомай, а също и с министър Ивайло Московски. След това имахме срещи с Кристиян Кръстев, тогава транспортен министър на служебното правителство. НКЖИ застана твърдо зад проекта, а Кръстев задвижи процедурата по ЗОП.

После обяснявахме колко важен е проектът за Пловдив и на новия министър Данаил Папазов. Той го одобри и преведе 900 000 лева аванс на фирмата-изпълнител. Министерството възложи препроектиране, което бе направено от австрийската фирма. 

Днешната първа копка е резултат от голямата последователност и разговори с трима транспортни министри и НКЖИ и показа решителната воля на община Пловдив да направи реализирането на проекта възможно. Ако не се бяхме преборили сега, проектът вероятно никога нямаше да се случи, защото при готова линия, осъществяването му на по-късен етап ставаше невъзможно.

В момента подземното съоръжение възлиза на около 3 млн. лева. Ще се набият пилони надолу в земята плюс напречните греди, които са 24 метра широки. Работата по самия път ще започне, когато линията бъде предадена с Акт 16, тоест към средата на 2015 година. 

През това време паралелно проектираме ул. "Царевец" до бул. "Свобода". Пътят ще бъде с 4 ленти, както и трасето от другата страна - връзката с бул. "Александър Стамболийски".

До 2015-а ще имаме избран изпълнител и осигурено финансиране. Самото съоръжение ще започва от кръстовището с ул. "Хаджи Димитър", тоест приблизително 300 метра преди железопътната линия и 300 метра след нея, а общата му дължина ще е близо 600 метра. Това значително ще облекчи трафика в Пловдив", убеден е градоначалникът.



Още по темата: общо новини по темата: 273
22.10.2024 »
16.10.2024 »
02.10.2024 »
28.09.2024 »
25.09.2024 »
25.09.2024 »
предишна страница [ 1/46 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+2
 
 
Стартът е с голям успех, да видим крайният резултат и срокът на изпълнение как ще са :D
-1
 
 
"Ай честито, а можеше и само една автоматична бариера" Невероятно правилно и точно. Наистина това е едно добро решение докато почне и тече ремонта. Стига желание да има. И да разширят булевард СТ.Стамболов
+1
 
 
Ако на мястото на жп-линията и моста Централна гара-Филипово се направи булевард с кръгово навсякъде трафика през центъра ще се намали.Движението по Априлов,Руски и цар Борис Обединител ще олекне,защото идващите от север ще минават по този маршрут ,а не по централните улици и тапите по Пещерска,6септемри,Малчика ще отпаднат.По този път може да минават автобуси свързващи директно двете гари.Влаковете за Карлово и Панагюрище ще тръгват от Филипово,а тези за Бургас ще се пренасочат.Но за това трябва и държавна намеса и разрешение.Марица,тепетата са природни дадености и за това в централната част движението е ад.Не съм специалист за да пресметна разходите,но ако този проект стане факт ще е полза за всеки.Кмете,следваща стъпка,градският стадион,нали не си забравил предизборните обещания.
на 03.02.2014 г.
+1
 
 
До 3 години все ще стане. Верно че е далече ама наистина ще бъде голям кеф и ще си проличи най-много по ХР.Ботев.
-3
 
 
До 2015-а ще имаме избран изпълнител и осигурено финансиране. Този изпълнител с лупа ли ще го търсят ....... цяла година ,като чели имат много работа ..... по цял ден спят по бюрата ,а ние им изработваме заплатите
-5
 
 
Сега разбрахте ли? До 2015 по български и до 2020 ще се прави линията и тогава може да се почне и пътя отдолу.Така че кво ми се радвате. До 2020 я камилата, я камиларя. Утре ще свършат парите и път на куково лято.
-7
 
 
Коментарът е скрит (покажи)
Отговори (1)
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Бюджет 2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
ДЮШ на ВК Марица
Борба за влияние в Близкия Изток
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: