За връзката "Модър-Царевец" се говори от много отдавна. През миналия мандат на местната власт община Пловдив е започнала да мисли за този пробив активно, като основният двигател тогава бе инж. Тошо Пашов. Общината тогава възложи проектиране, а стойността възлизаше на около 14 милиона лева, като в него се включваше преместване на жп линията по време на строителството и после връщането й. Това заяви кметът Иван Тотев за Plovdiv24.bg днес.
"Ние от своя страна преценихме, че това е неразумно голяма цена и потърсихме други варианти. Тогава се появи ОП "Транспорт", в която се включваше подмяна на линията Пловдив-Септември. През 2011-2012 г. се проведоха първите разговори с НКЖИ по време на откриването на жп линията Пловдив-Първомай, а също и с министър Ивайло Московски. След това имахме срещи с Кристиян Кръстев, тогава транспортен министър на служебното правителство. НКЖИ застана твърдо зад проекта, а Кръстев задвижи процедурата по ЗОП.
После обяснявахме колко важен е проектът за Пловдив и на новия министър Данаил Папазов. Той го одобри и преведе 900 000 лева аванс на фирмата-изпълнител. Министерството възложи препроектиране, което бе направено от австрийската фирма.
Днешната първа копка е резултат от голямата последователност и разговори с трима транспортни министри и НКЖИ и показа решителната воля на община Пловдив да направи реализирането на проекта възможно. Ако не се бяхме преборили сега, проектът вероятно никога нямаше да се случи, защото при готова линия, осъществяването му на по-късен етап ставаше невъзможно.
В момента подземното съоръжение възлиза на около 3 млн. лева. Ще се набият пилони надолу в земята плюс напречните греди, които са 24 метра широки. Работата по самия път ще започне, когато линията бъде предадена с Акт 16, тоест към средата на 2015 година.
До 2015-а ще имаме избран изпълнител и осигурено финансиране. Самото съоръжение ще започва от кръстовището с ул. "Хаджи Димитър", тоест приблизително 300 метра преди железопътната линия и 300 метра след нея, а общата му дължина ще е близо 600 метра. Това значително ще облекчи трафика в Пловдив", убеден е градоначалникът.
"Ай честито, а можеше и само една автоматична бариера" Невероятно правилно и точно. Наистина това е едно добро решение докато почне и тече ремонта. Стига желание да има. И да разширят булевард СТ.Стамболов
Ако на мястото на жп-линията и моста Централна гара-Филипово се направи булевард с кръгово навсякъде трафика през центъра ще се намали.Движението по Априлов,Руски и цар Борис Обединител ще олекне,защото идващите от север ще минават по този маршрут ,а не по централните улици и тапите по Пещерска,6септемри,Малчика ще отпаднат.По този път може да минават автобуси свързващи директно двете гари.Влаковете за Карлово и Панагюрище ще тръгват от Филипово,а тези за Бургас ще се пренасочат.Но за това трябва и държавна намеса и разрешение.Марица,тепетата са природни дадености и за това в централната част движението е ад.Не съм специалист за да пресметна разходите,но ако този проект стане факт ще е полза за всеки.Кмете,следваща стъпка,градският стадион,нали не си забравил предизборните обещания.
До 2015-а ще имаме избран изпълнител и осигурено финансиране. Този изпълнител с лупа ли ще го търсят ....... цяла година ,като чели имат много работа ..... по цял ден спят по бюрата ,а ние им изработваме заплатите
Сега разбрахте ли? До 2015 по български и до 2020 ще се прави линията и тогава може да се почне и пътя отдолу.Така че кво ми се радвате. До 2020 я камилата, я камиларя. Утре ще свършат парите и път на куково лято.
И тая автоматична бариера ще стане луда... тя през 5 минути трябва се сваля и качва! Та товарен влак да мине, в една или друга страна, ту пътнически влак да мине в една или друга страна, един локомотив да мине... и кво стана... от 24ч. в денонощието - 30ч. тя ще бъде свалена!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.