Община Пловдив ще прекрати договора за концесията на спирките, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Това съобщи днес кметът Иван Тотев, а решението е взето на заседание на Комисията за следприватизационен контрол, създадена след закриването на Пловдивска общинска агенция за приватизация (ПОАП). Според градоначалника това е договор, от който общината трябва задължително да излезе, и юристите й работят по този казус от близо 3 месеца.
"Концесия на спирките в града се превърна в агония", коментира Тотев. Той подчерта, че Пловдив е единственият град, в който общественият транспорт не е обществен, а частен и спирките са в ужасно състояние.
"Според този договор за концесия, от който искаме да излезем, общинският интерес не е защитен вече 10 години и всички досегашни решения на ОбС, свързани с концесията на спирките, са в интерес на концесионера", мотивира се кметът. Той не поиска да коментира колко ще струва прекратяването на договора предвид милионите левове неустойка, предвидени в него според концесионера.
По този начин дългогодишната епопея на концесията за спирките на Пловдив е на път да приключи. Казусът датира още от 2002 година, когато общината подписва концесионен договор с фирма "Елиза 1999" за 314 от общо 455 спирки в града. Самото им изграждане пък бе предоставено на столичната фирма "Алфатекс Л2". Според договора софиянци трябваше в срок от 18 месеца да направят спирките и да ги предадат на общината, която да ги даде на концесионера. Това обаче не се случи и в края на октомври 2008 г. "Елиза 1999" заплаши да осъди община Пловдив за 5 млн. евро.
Цялата сага с въпросната концесия можете да проследите тук.