Когато недружелюбното иначе към пловдивската управа правителство реши насред кризата да преведе 2 млн. лева за започването на очакваната от години пътна връзка между районите "Западен" и "Южен" чрез подлеза "Модър-Царевец", кметът изведнъж се отметна от предизборното си обещание, че ще построи съоръжението.
"Какво ще направя с тези 2,86 милиона, които ми дават сега за боклука? Една голяма дупка. Целият обект струва 14,5 млн. лв., тази година трябваше да дадат 3,8 милиона за него. Как да го започна, като нямам подсигурена линия за финансиране поне за 6-7 милиона и гаранции, че ще получа останалите пари?" - логични въпроси зададе
Славчо Атанасов, пледирайки за пореден път, че всичките пари трябва да се изсипят в коритото на Марица или Синдикалния дом.
Последва бясната реакция на кмета на "Западен"
Здравко Димитров пред
Plovdiv24.bg: "Докога ще отлагаме, от миналия боклук още трябваше да го построим?!" Той и без това толкова се бе отчаял от бавнотията, с която става всичко, че беше предложил да наемем фирма от чужбина, та бързо да се свърши работата. "Ако всеки път така се отказваме, тази връзка никога няма да стане", парира
Славчо Атанасовата стъпка назад и
Спас Гърневски, който му обеща рамо до рамо с него да води с борба пред правителството за договорените пари.
Наскоро
Сузана Николова подхвърли, че кметът милионите ги нямал за нищо. Всъщност първият транш от тазгодишните 15 милиона са отпуснати целево от правителство за три неща: 2 млн. лв. за първия етап на "Модър-Царевец"; близо 800 хил. лв. - да се плати на фирми за извършени от тях още миналата година ремонти на детски градини и ясли; 86 хил. лв. - за разплащане на също извършена дейност за смяна на водопровод и канализация на една от малките улички в кв. "Гладно поле". Парите могат да отидат само за това и за нищо друго. Възможно е дипломацията, ултиматумите или писмата да продължат и правителството да склони парите да се пренасочат към Марица, които при последните порои все пак не преля, а нивото й стигна до 1,25 м при капацитет от 3,5 м.
В споразумението с правителството за тази година общината е поискала точно 2 милиона - нито лев повече или по-малко, за "Модър-Царевец", защото по план е предвидено до края на годината да се направи точно така наречената дупка - подземното съоръжение, дори да има повече пари, те няма да може са бъдат усвоени. Точно тези мотиви изтъкваше бившият заместник-кмет
Петко Атанасов, когато при приемането на тазгодишния бюджет изненадващо проби едно предложение на опозицията в лицето на ГЕРБ. Общинският съвет реши да прави промени по договора с правителството, като се вземат 1 915 551 лв. от предвидените пари за Марица и се прехвърлят към 2-та милиона за подлеза. Така сумата стана не 3,8 млн. лв., както я цитира сега кметът, а 3,9 млн. лв. Освен в препирните на местно ниво, това обаче по никакъв начин не се е отразило в решението на Министерския съвет от 7 октомри 2009 г. : там си е записана точно поисканата и договорената за тази година сума 2 млн. лв.
Покрай поставения за пореден път проблем за връзката между двата района "Южен" и "Западен" живеещи навярно в други краища на града родиха евтини екзотични идеи: вместо да се строял скъп подлез, да се направи прелез.
"Според действащите нормативи на железниците, има поне три причини, поради което на това място не може да се направи прелез: имаме двупътен участък със скорост над 100-120 км и с автоблокировка. Всяко от тези неща забранява построяването на прелез", разясни специалистът по осигурителна техника, сигнализация и комуникации инж. Атанас Папаризов.
Въпреки че кметът, според твърдението му, е недолюбван в София, той все пак получи макар и скромен засега знак, че правителството има добрата воля да се издължи: защо тогава с лека ръка закопава едно от най-значимите си предизборни обещания?