Проектните дейности предвиждат по-висока ефективност в работата на Комисията чрез въвеждане на електронно обслужване за потребителите. Така те ще имат непрестанен достъп до своите жалби. В рамките на проекта ще бъде разработена единна система, която ще оперира с всички данни в електронен вид. Така ще бъдат спестени както ценни трудови и материални ресурси, така и много време за гражданите и служителите на КЗП. Електронната обработка на жалбите пък ще спести огромни количества хартия на ведомството. Човешкият фактор също ще бъде ограничен в целия документооборот и по този начин работата на всеки служител в Комисията ще стане по-бърза и ефективна.
По данни на Комисията над 12 000 жалби са постъпили само през изминалата година. „Това е огромен документооборот и новото електронно обслужване ще направи коренни промени в качеството на обслужване", коментира Иван Бъчваров, главен секретар на КЗП и лектор на кръглата маса в Пловдив. На организираната от Комисията дискусия взе участие и един от членовете на КЗП Александър Масларски.
„Съвременните технологии позволяват на Европейските институции да работят много по-ефективно, като пестят както своето, така и времето на гражданите. Комисията за защита на потребителите има нужния мениджърски опит и административен капацитет, за да постигне много добри финални резултати по този проект", коментира Масларски.
Гости на събитието бяха и представители на областната управа на Пловдив, регионалните звена на КЗП в Стара Загора и Смолян, на община Пловдив, представители на ДАМТН - Дирекция „Надзор на пазара", РИОКОЗ Пловдив, както и неправителствени потребителски организации, представители на бизнеса и граждани. Първата кръгла маса пък се проведе на 30 април в столицата. Следващата дискусия, която предстои, ще се състои на 10 юни в Бургас. Следва и провеждане на кръгли маси в градовете Русе и Варна.