ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Кошмарен сигнал: Купих си телефон за 1900 лв. от "Виваком", оказа се дефектен! А после - мъка, мъка, мъка!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 17:14 / 14.12.2021Коментари (12)33057
© Plovdiv24.bg
Редовна читателка на Plovdiv24.bg потърси редакцията ни, за да разкаже през какво е преминала. Казусът е свързан с неприятности с единия от мобилните оператори у нас, а именно - "Виваком".

Даваме думата на жената веднага:

"Уважаема редакция,

Пиша Ви по повод поредната абсурдна ситуация в родната България. Преди близо два месеца закупих мобилно устройство, чрез договор за лизинг, от "Виваком". Същото получих след около седмица от подписването чрез куриер. На следващия ден установих, че апаратът има дефект върху дисплея, в горната му част - петно и недобра работа на част от тъчскрийна.

Незабавно посетих офис на продавача, в който констатираха очевидния дефект. Пожелах да върна телефона, но получих отказ, тъй като не били запознати с метода за отказ в ситуация, в която договорът е подписан във физически магазин, а устройството е доставено по-късно чрез куриер. Посъветваха да се свържа с оператор на прочутия номер 123. Разбира се, от там последва също толкова "адекватен“ отговор. Поеха ангажимент да се свържат с мен след обсъждане с мениджъра им.

След няколко дни естествено, че никой не ме потърси, отново аз се свързах с тях. Обясниха, че вариант да се откажа от покупката или да се замени с нова такава няма. Единственият вариант за мен е да върна същия по общия ред - чрез предявяване на рекламация. Обясних, че не желая да се обслужва гаранционно, тъй като е чисто нов, а да се подмени с нов, без дефекти. Съответно ми бе отказано. Оформих искането си за отказ или смяна писмено под формата на жалба, която депозирах към продавача.

Същевременно, докато изчаквам становището по въпроса, за да докажа, че не ползвам апарата, ми предоставиха една-единствената възможност, а именно наред с жалбата да оставя апарата в удобен офис, като същият се върне за отремонтиране.

За съжаление, два месеца по-късно, все още телефон нямам. Два пъти го върнаха с отговор, че дефектът е козметичен и това не създавало пречка за нормалната функция на телефона. По отношение на недобре работещата част на тъчскрийна становище няма. Връща се втори път в сервиз, отново същият отговор. В момента чисто новото мобилно устройство е в трети сервиз, поне така твърди продавачът.

Многократни обаждания до номер 123, многобройни посещения до офис - все още няма резултат. В малкото отговори на жалбите и запитванията, които ежедневно отправям, се дава становище, че всичко е наред и върви процедура по отремонтиране. Относно искането ми за получаване на ново изправно устройство или прекратяване на договора за лизинг - становище няма. Според тях всичко е наред, спазват се сроковете, тъй като всяко връщане от сервиз се прекъсва срокът, след което започва да тече нов срок, нищо, че реално проблемът все още е налице.

Вноските по лизинга вървят. За мое "голямо“ щастие,"Виваком" благоволява да ме обезщети с една месечна такса на абонаментния план. Така решили, комплимент към мен. И не на последно място - цената на апарата е 1900 лв. Предположих и се надявах, че заплащам немалка сума пари за качество. Уви... освен, че няма такова, няма и професионално отношение. Най-малкото, което дължат...

Обобщавам - закупих апарат през месец октомври с доказан фабричен дефект. Два месеца по-късно, след многобройни посещения на офиси на "Виваком", писмени жалби и запитвания, както и регистрирани над 20 телефонни обаждания за информация на номер 123 - резултат няма. Отказва се връщане на мобилното устройство, както и отремонтиране.

При молба за предоставяне на контакт със служител на ниво, по-високо от това на консултант в офис - отказ. Лицето на компанията били служителите в офисите, няма друг кой да ти обърне внимание. Ходи се оплачи на Арменския поп, на практика така излиза.

Тежи безсилието, с което отново се сблъсквам. КЗП съветват - предявете граждански иск. Всеки прехвърля топката. Страдащ, разбира се, е потребителят. За пореден път... В нашата мила, родна страна, на никой не му дреме за потребителя и качеството, което се предлага. Важно е пара да пада, пък другото - каквото дойде. Керванът си върви, кучетата си лаят и нищо никога вероятно не ще се промени.

Поздрави!"







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
По закон всяка една стока може да бъде върната в срок от 14 дни след получаването й и търговецът няма право да откаже. Ако Сте изпуснали този срок-лошо. Ако не Сте-те са в нарушение. Но трябва да имате доказателство според мен, че сте го направили в срок. Най-добре писмено. Винаги правете нещата писмено, за да има следи. От телефонни разговори или разговори в офис спомени няма. Освен това- не е ли имало преглед? КЗП не знам дали се занимават с телекомуникационните компании. Преди години пак за проблем с телефон ме бяха отсвирили и ми бяха казали, че телекомуникационните компании не са под тяхната шапка и трябва да ги съдя. Освен това съм чувала, че при три връщания на телефон те са длъжни да заменят с нов. Не знам дали е вярно, но си струва да се провери.
0
 
 
Купи си пак Айфон, като останалите послушни овчици.
на 15.12.2021 г.
0
 
 
Абе сърма, за тебе КЗП няма ли?
0
 
 
Всички са един дол б...ци! И като в други свери на търговията всеки гледа какво прави другия и се копират. В разкапаната корупционна среда няма кой да защити клиентите и те това го знаят прекрасно. Това в БЯЛА държава не може да стане. Има решение, но не е за коментиране...!
0
 
 
Затова много българи от години се насочиха да пазаруват телефони и друга техника от румънците от "Emag" и унгарците от "Extreme digital" (отскоро също собственост на "Emag"), които са доказали се по отношение на доброто гаранционно закупуване или връщане на парите. Още повече, че ако сте закупили повредена стока от "Emag", разходите по изпращането и получаването на поправената или замененната такава и в двете посоки се поема от търговеца, а потребителят не дължи и стотинка за това! Само си казваш адреса, от "Emag" изпращат доставчик до дома ти да вземе повредения уред, после в едномесечен срок ти връщат всичко точно. Дори не се налага да се разкарваш до "Еконт" или "Спиди". Всичко се извършва от и до вратата ти. Родните търговци има още ряпа да ядат, докато достигнат до прозрението, че доволният купувач става редовен купувач, а също така може да спечели и още много други хора за съвестния търговец!
на 14.12.2021 г.
0
 
 
За айфон ли става въпрос? Епъл подменят с ново без значение в коя държава е закупено устройството. Просто отидете в техен магазин. В България нямат за съжаление. Четете сайта Помощ и съвети за потребителите в Европа. Там има и къде да пуснете жалба, на български език. Пишете и до омбуцмана на републиката само че малко по-сбито и приложете цялата документация.
+7
 
 
Няма да се плашиш. Аз купих от Мобилтел с подобен дефект. 3 пъти на сервиз - нищо, бил функционирал нормално. КЗК-нищо. Корупция на всички нива. От Ментел носят фалшифицирани документи. След това Дело- на първа инстанция ги разбивам, на втора играе парата(корупцията в съдебната система е плашеща) и изгорях, че даже платих още 800 съдебни разноски. Мой съвет- никога не купувайте никакво устройство от мобилен оператор, ще се прецакате жестоко. Готови са на всичко само и само да излезнете виновни, без значение че им е по-евтино да ви сменят устройството.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Футбол - други
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
Електротранспорт в Пловдив?
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: