Костадин Димитров, кандидат за кмет на град Пловдив, издигнат от ГЕРБ, в интервю за предаването "Лидерите говорят – стратегии на фокус" на Радио "Фокус"
Радиоверига "Фокус", Агенция "Фокус" и "Медия груп 24" започнахме поредица от видео- и радиоинтервюта с водещи кандидати за кметове на големите български градове. Преди дни в студиото ни бе кандидатът на ГЕРБ за Пловдив Костадин Димитров. Неговата програма включва три основни точки, но с него ще говорим за шест основни стратегии.
- Г-н Димитров, казахте ефективност от мерки за борба с пътната безопасност - пешеходни пътеки на първо място, по-качествена боя, повече внимание да се обърне там, а друго какво може да се направи? Знаем преди 15 септември се правят акции, но не трябва ли постоянно да имаме, всеки месец?
- Тук е много важно да се удовлетвори желанието на гражданите. Много често получавам въпрос на терен, който звучи така - може ли да си сложим легнал полицай? Може ли да си сложим някаква неравност?
Облекчаване на изискванията и синхронизация с КАТ, относно препятствията, които ще намалят скоростта е от изключителна важност. Още повече, че има места в града, които някак си е урегулирано предимството, но по никакъв начин самите шофьори нямат превенция, нямат нещо, което да ги стресне и да ги накара автоматически да намалят скоростта.
- Нека да кажем няколко ключови места такива в Пловдив?
- В "Тракия" има толкова много кръгови и там опитът ми в годините да намаля скоростта беше неуспешен. Единственият път, където успяхме и оттогава няма катастрофи, това е на кръговото на Околовръстното, наричаха го "Кръговото на смъртта" и там имаме успешна практика, откакто сложихме тези наши неравности, нямаме катастрофа и съм благодарен на това, което направихме, и на граждани, които спазват правилата за движение по пътищата.
- Казахте, че има няколко такива в Пловдив ключови кръстовища, на които може да се намали скоростта и до колко? Нека малко по-подробно да разкажем?
- Превенцията е важна. Важно е да се намалява скоростта не само като знак, не само като указание, а и да има някаква автоматизация на процеса, нещо, което да събуди шофьорите, когато те са улисани в ежедневието. Така че тук по-скоро бихме казали, че намаляването на скоростта трябва да е с шумна настилка или с препятствия, които да намаляват тяхната ускореност.
- Като говорим за превенция, как ще стимулирате водачите да шофират по-безопасно, и разбира се, с ум да го правят всичко това?
- Може би тук отговорът е камери. Камери и санкции. Знаете ли, в Пловдив някак си не се случи този голям проект за видеонаблюдението. Някак си не можаха да се поставят камери на всички кръстовища. Аз в момента реализирам един такъв проект, пак в "Тракия", който ще обезопаси не само един булевард, ами ще бъде препятствие за тези младежи, които участват в гонки.
Така че камерите трябва да бъдат стимул и всеки един общински ръководител трябва да знае, че това е превенцията. Ние ще положим много усилия за реализиране на този проект, като трябва да се знае, че реализирането в пълен мащаб, ако е трудно, ние ще започнем район по район и да се надяваме, че по-голямата безопасност ще е това, което ще бъде постигнато с видео наблюдението.