Kметът на Пловдив
Костадин Димитров официално беше вписан в търговския регистър и така зае мястото си в Управителния съвет на Фонда за развитие на летище "Пловдив". В ръководния орган са и кметовете на общините "Родопи" и Чепеларе
Павел Михайлов и Боран Хаджиев.
Управителният съвет на Фонда очаква тази година да се присъединят още общини, с които са водени разговори и припомня на сега съществуващите членове да заложат в бюджета си вноските, които дължат за членство за 2024 година. Те са равняват на един лев на жител. Сумите се използват за стимули за авиокомпаниите, за да разкрият нови авиолинии. Такава е практиката, по която те работят, за да започнат да се изпълняват полети по нова дестинация.
Броят на полетите за последната една година е чувствително увеличен, като в момента Фондът за развитие на летище "Пловдив" преговаря за разкриване на нови линии до градове в Германия и атрактивни дестинации до Италия и Испания.
През зимния период летят по пет чартърни полета на седмица от Анталия до Пловдив и обратно. Друга добра новина е възстановяването на редовната авиолиния Тел Авив-Пловдив, обслужвана от авиокомпания Akria. Тя ще стартира отново на 19 януари. Изключителен интерес има и към чартърните полети с авиокомпания JET2 от Белфаст до Пловдив.
По план пристигат и много английски туристи с новата редовна авиолиния от Манчестър. Продължават и полетите до Лондон, обслужвани от Ryanair и Wizzair, като само в следващата седмица ще бъдат изпълнени 11 полета от и до английската столица.
"За тази зима полетите, които са свързани със зимните курорти, стават повече в сравнение с миналия сезон, когато съществуваше единствено авиолинията от Белфаст. Капацитетът на летището е да обслужва 1 милион пътници годишно. До края на 2023 година имаме 230 хиляди пътници и работим в насока да ги увеличим", заяви председателят на Съвета на директорите на летище "Пловдив"
Дойчин Ангелов.
Той припомни, че за откриване на нови авиолинии са необходими стимули и облекчения за авиокомпаниите и подкрепа от Фонда за развитие на летище "Пловдив".
По този начин общините и членовете на Фонда получават уникална възможност да рекламират своя продукт в сайтовете на авиокомпаниите, с които Фонда има споразумение.