Предстои и основен ремонт на бул. "Руски" в участъка от Централна гара до бул. "Шести септември". Общата дължина на участъка е 1430 м. Булевардът има неотложна нужда от основен ремонт с цел подобряване на технико-икономическите характеристики на пътя чрез модернизиране на пътната артерия и кръстовищата към нея, подобряване на транспортното обслужване на населението и повишаване на безопасността надвижението, се казва в проектното предложение.
Ще се извърши и реконструкция на бул. "Шести септември" в участъка от мост "Адата" до бул. "Цариградско шосе". С реализацията на този проект се цели подобряване транспортното обслужване на населението, както и повишаване на пропускателната способност и безопасността на движението. Общата дължина на участъка е 1 100 м.
Другият пътен обект е изграждането на бул. "Северен" - от моста на Адата до Карловско шосе. Според проектното предложение пътната връзка е важна и наложителна за разпределяне на транспортните потоци от автомагистрала "Тракия" с цел разтоварването на бул."Цар Борис III Обединител" и подобряване на неговата пропускателната способност. Общата дължина на участъка е 2 242 м.
В обектите, които ще бъдат финансирани от заема, не влиза цялостното преасфалтиране на бул. "Васил Априлов" и "Голямоконарско шосе", тъй като за тях субсидирането ще е от републиканския бюджет.
По думите на друг представител на ЕБВР Илия Карбашлиев сумата от около 30 милиона лева няма да бъде преведена на общината наведнъж, а при проведени обществен поръчки и подписани договори за изпълнение. Банката има свои правила за провеждането на обществени поръчки, които ще се спазват, а това дава по-голяма прозрачност на изпълнението на проектите.
От ЕБВР ще следят и как ще се разходват средствата. Освен това, ако има недоволни от обществените поръчки, те няма да могат да се жалят пред Комисията за защита на конкуренцията или в съда. Жалбите ще се разглеждат от ЕБВР.
Цялата сага с тегленето на заема можете да проследите тук.
Този браузър не поддържа видео елемента.
Още по темата (83): | |