"Категорично кръговото кръстовище до Водната палата трябва да бъде премахнато. То сериозно затруднява движението и създава предпоставки за катастрофи, а не ми се мисли какво ще е, когато завали сняг". Това заяви на пресконференция председателят на ПП "Обединение за Пловдив" Дани Каназирева, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
Тя подчерта, че "Обединение за Пловдив" е "за" разтоварването на трафика, но не и "за" кръговото до Водната палата. То трябва да бъде премахнато, за съжаление това означава вложените за колелото пари да отидат на вятъра.
Според Каназирева кръговото кръстовище до Водната палата не е заложено като транспортно-комуникационно решение в Генералния план за организация на движението в Пловдив. В него е предвиден вариант, разделен на два етапа. Първият е кръстовище със светлинно регулиране, т.е. светофар, вторият - подлез.
Изграждане на това колело не фигурира и в Общия устройствен план на Пловдив.
"Следователно колелото до Водната палата трябва да бъде премахнато. Предлагаме и два варианта - краткосрочен и дългосрочен, за решаването на проблема с трафика. Варианти в дългосрочен план:
1. Изграждане на колело на кръстовището на Баня "Старинна". Пространството е достатъчно, включително е решен проблемът с пешеходците чрез съществуващите пешеходни подлези. Светофарна уредба до Водната палата за ляв и десен завой по бул. "Марица - юг" съгласно генералния план за организация на движение.
2. Транспортен подлез на бул. "Марица - юг" е начинът за реално решаване на проблема с трафика в тази част на града. Това е и мнението на инж. Димитър Попов от Камарата на инженерите от инвестиционното проектиране. Инж. Попов е един от авторите на Общия устройствен план на Пловдив и, в частност, в областта на транспортните комуникации.
В краткосрочен план предложението ни е незабавно решение за премахване на паважа около колелото и то сега,
АНКЕТА: Трябва ли да има кръгово кръстовище до Водната палата?
Да, ще облекчи трафика Не, ще стане по-зле
преди зимата, за да се разширят пътните платна.
При този вариант радиусът на колелото не противоречи на Наредба 2 на МРРБ за планиране и проектиране на комуникационно - транспортните системи", коментира Каназирева.
Тя подсили думите си с резултатите от анкета, която са провели от "Обединение за Пловдив". Тези резултати сочат 84% неодобрение на кръговото кръстовище до Водната палата.
Лидерът на "Обединение за Пловдив" припомни, че групата непрестанно лобира 12-те млн. лв. на пловдивчани от данък "МПС" да се използват целесъобразно за пътища. Тогава няма да има нито една дупка по улиците и няма да се налага "разтоварване на трафика" или да се теглят заеми за инфраструктурни обекти.
"Още днес ще търсим среща с кмета Иван Тотев, на която да се обсъдят възможностите за решаване на проблемите със задръстванията на новоизграденото кръгово кръстовище до Водната палата", завърши Дани Каназирева.