Кючука откъснат от Пловдив заради бутането на Бетонния мост? Няма как да стане!
Plovdiv24.bg провери какво се случва с един от мегапроектите, който ще прекрои визията на Пловдив - "Развитие на железопътен възел Пловдив". Проектът е по-известен с пробива под Централна гара, който пробив ще свърже бул. "Васил Априлов" с бул. "Македония".
"Финансирането е осигурено, в момента текат необходимите процедури за избор на изпълнители", разказа за читателите ни директорът на НКЖИ в града под тепетата. Той обаче поясни, че става дума за много голям проект и реално пробивът е само една част от него. Припомняме, че като цяло се предвижда модернизация на железния път, контактната мрежа и системите за сигнализация и телекомуникации с осигуряване на габарит за електрифицирана жп линия.
И още - обновяване и усилване на съществуващите съоръжения, както и изграждане на нови на местата на тези, които са с изтекъл жизнен цикъл и недостатъчна носимоспособност. Планирано е изграждане на пътни надлези на местата на съществуващите автомобилни прелези, закриване на пешеходните прелези и изграждане на пасарелки или пешеходни подлези и т.н.
Пробивът под Централна гара, обаче, е необходимо условие, за да може да се премине към стъпката за бутане на Бетонния мост.
"Първо трябва да има пробив, за да се извършва реално движението и едва след това махаме каквото е излишно. Няма кой да си позволи да направи нещо такова без осигурена алтернатива", коментира Къчков. А защо се налага бутането - причината е, че съоръжението не отговаря на изискванията за габаритите на електрифицираните жп линии, което в момента не позволява бързо преминаване на влаковете.
Що се отнася до сроковете, то очакванията към момента са до края на 2018 да има избран изпълнител по проекта и първи реални дейности да започнат през пролетта на 2019 година.