Новият терминал на летище "Пловдив" е създаден с идеята да обслужва чартърни полети. През 2009 година то е изпълнило 196 чартъра и нито един полет по редовна линия. Три години по-късно новото ръководство на аеропорта и Фонда за развитие, в което влизат общините от региона, са направили възможно обслужването на 378 редовни полета и 135 чартъра годишно. От 22 хиляди пътници през 2009 година, към днешна дата само за 2012 година през терминала на пловдивския аеропорт са преминали 75 176 пасажери.
Увеличението на броя на полетите и пътникопотока е три пъти по-голям. Това говори за огромен интерес от страна на хората от Южен-Централен район да използват услугите на летище "Пловдив", коментират от ръководството.
Летището е напълно готово за работа при зимни условия, както и да посреща допълнителен трафик при необходимост, ако има пренасочване на такъв от София.