ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Летище Пловдив става резервно на софийското
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:22 / 09.01.2007Коментари (4)1327
©
Снимка: Стандарт
Летище Пловдив да стане резервно на Софийското, като се разшири с нов модерен терминал който да обслужва 4-5 пъти повече пътници. Това предвиждат плановете на транспортното министерство за отдаване на концесия на летището в Града под тепетата, научи “Монитор”.
Държавата настоява да си върне собствеността върху летището, за да може да намери концесионер, който да ивнвестира в него. Транспортното министерство се опитва да ускори проекта, тъй като вече има предварителното съгласие на Министерството на отбраната да придобие собствеността върху пистата на летището.

Ниската пропускателна способност на аерогарата лъсна по време на декемврийските мъгли, когато тя едва пое стотина полета, а пътниците чакаха с часове да бъдат ослужени. Така през декември миналата година се стигна до абсурдната ситуация двама митничари, пристигнали посред нощ от София с личната си кола, да обслужват 3000 пътници, припомнят потърпевши.

В същото време авиокомпаниите губят стотици хиляди евро, тъй като са принудени да кацат заради мъглите във Варна и Бургас, които са значително по -отдалечени от София. Според транспортния министър Петър Мутафчиев до края на март 2007 г.се очаква да започне процедурата по концесиониране на летището.

Концесията закъснява, защото не е уредена собствеността на сградата и на перона, 57 на сто от които са собственост на акционерно дружество, а останалото е на “Летище Пловдив”. Според министъра на транспорта, независимо от проблемите около собствеността, инвестициите на аеропорта са крайно наложителни заради усилващия се международен трафик през него.

Отношенията с “ТАДО - трейд екшън девелопмънт организейшън”, която държи 57 % от капитала на “Летище Пловдив” АД чрез регистрираното със същото име ЕАД не могат да бъдат пречка пред развитието на пловдивския аеропорт, защото има различни схеми за тяхното уреждане, твърдят опоненти. Компанията сега е собственик на няколко склада, пътническия терминал и битовите сгради, които повече приличат на квартален супермаркет отколкото на европейска аерогара, котелно и помещенията за приготвяне на храна. Още през 2001 г. тя показа, че е готова да продаде дела си, но не на всяка цена. Офертата бе за 4 милиона долара /при курс над 2 лева за долар тогава/, но тя не бе приета заради продължаващите съдебни дела с министерството на транспорта около увеличаването капитала на дружеството. Коментираната сега в медиите цена от 8-10 милиона лева е съизмерима с първото предложение. Освен изкупуване на дяловете, министерството на транспорта може да предложи на ТАДО и замяна на имоти, а също да прибегне и до принудително отчуждаване след предварително парично обезщетение по Закона за държавната собственост - глава Трета. Друг вариант е апортиране на още имоти на министерството в капитала на летището, за да се вдигне неговия капитал, но условието за това е съгласието на ТАДО. Министерството на транспорта разполага също с възможност да игнорира сегашния си съдружник и при обявяването на концесия за аеропорта, като включи в условията концесионерът да изгради нов терминал и помощни помещения.

Сложните взаимоотношения между държавата и частниците започнаха по време на правителството на Иван Костов, когато бяха заведени и първите съдебни дела. Преди това - през 1995 г., държавното летище и инвестиционният фонд “Тракия”, в който участваха основно Агробизнесбанк, финансови къщи и няколко физически лица, учредиха “Летище Пловдив”АД. След фалита на банката, нейният дял взе “Селена холдинг”. След увеличение на капитала, оспорвано по-късно от Министерството на транспорта, този дял бе прехвърлен на регистрираната в швейцарския град Цуг фирма “ТАДО”. Сега компанията държи 57.78 % от капитала на АД-то, 36 на сто са собственост на държавата, а останалите - на физически лица. Макар и с по-малко проценти държавното “Летище Пловдив” ЕАД е носител на лиценза за летищна дейност, издаден от Главната въздухоплавателна администрация. През февруари 2004 г. капиталът на смесеното дружество бе увеличен двойно - до 392 930 лв., но при запазена съотношение между акционерите.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 09.01.2007 г.
0
 
 
Едно време не знам как е било, но сега дължината на пистата е 2.5 км
Aнонимен
на 09.01.2007 г.
0
 
 
Летището е използвано още от германците през войната,защото притежава най-дългата естествена писта в БГ.Това го зная от дядо ми,който е работил там.Над 4км е дълго трасето,което без да са го асвалтирали е издържало на кацането на изтребителите.Тук може да стане втори Франкфурт на Балканите но няма кой да лобира за това.
Aнонимен
на 09.01.2007 г.
0
 
 
Аз съм работил и на летище Граф Игнатиево,и на Чешнегирово.Пловдив е столицата на авиацията и софиянци ги е страх,затова пречат и не ева да им се връзваме на номерата!
Пловдивчанин
на 09.01.2007 г.
0
 
 
Браво!Както е тръгнала работата,дайте целият Пловдив да стане резервен град на София!Резервно сметище,резервно летище,а утре може и уличните си песове да ни докарат с влак!Вместо да се борим летището ни да е независимо,ние сами го предлагаме на други!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Лига Европа 2024/2025
Парламентарни избори октомври 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли кметът Костадин Димитров да поведе листата на ГЕРБ в Пловдив?
Да (1497) 45%
Не (1579) 47%
Не мога да преценя (274) 8%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: