ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Летището ни е на кръстопът: Инвеститор с опит или местни "тарикати"
Автор: Екип Plovdiv24.bg 19:38 / 29.08.2017Коментари (12)13198
© Plovdiv24.bg
Изборът на концесионер на летище "Пловдив" се бави заради обжалване на един от кандидатите в процедурата. Очаква се скоро това обжалване да бъде отхвърлено и процедурата да продължи.

След това пловдивското летище ще бъде поставено на кръстопът - мощен китайски инвеститор с огромен опит и доказан концесионер в цял свят или консорциум от местни "тарикати". Китайският инвеститор е многомилиардната HNA Group, докато от българска страна е консорциумът между ТИЗ и ПИМК.

Засега предимството е на страната на китайците. Те са дали най-добра оферта, като предимствата на китайците пред пловдивския консорциум са огромни.

Най-голяма тежест при определянето на концесионера е концесионното възнаграждение (40%). Пловдивското обединение предлага 6% от приходите плаващо концесионно възнаграждение и 120 хил. лв., фиксирано на година. Китайският кандидат излиза с оферта също за 6% от приходите и 600 хил. лв. на година фиксирано концесионно плащане.

При инвестициите, които са с 35% тежест при оценяването, китайската оферта също е по-голяма. Предложението на китайския кандидат е за 79 млн. евро, а на пловдивските компании - за 65 млн. евро. Двата кандидата ще ползват както собствено, така и банково финансиране.

Дотук със сухите цифри, при които предимствата на китайските инвеститори пред местния консорциум са огромни. По всичко личи, че само тотална манипулация може да обърне вота на комисията в полза на местните "тарикати".

Да анализираме обаче кой от кандидатите е по-подходящ и има реален шанс да развие летището.

Опит

Когато става въпрос за опит, китайският кандидат-концесионер отново изпъква много пред местния холдинг. HNA оперира 16 летища и в групата му влиза и авиокомпания. Това също е потенциален плюс, тъй като може да спомогне за разработването на летището, което в момента има доста ограничен брой полети. Китайският кандидат е предложил да пусне полети между Китай и Пловдив три пъти седмично.

Когато говорим за опит, то този на пловдивския кандидат концесионер е нула.

Терминали

Тук отново предимството е на страната на китайците. Те предлагат от 79 млн. евро инвестиции 30 млн. евро да са за изграждането на карго и на пътнически терминал. Желанието да строят пътнически терминал е продиктувано от това, че настоящият не може да се ползва за обслужването на транзитен трафик. Китайските планове са през летището да минават по 1 млн. пътници на година и по 50 хил. тона товари. За сравнение - през летище София през 2016 г. са преминали 21 хил. тона товари и пощенски пратки.

Пловдивската оферта предвижда на първо време изграждане на карго терминал, а след одобрение на нов генерален план на летището и на още един. Планът на "Консорциум Летище Пловдив" е след изграждането му да намери специализирана фирма, която да го оперира. Местните компании също се надяват в следващите 10 години летището да достигне 1 млн. пътници, като при достигане на максималния капацитет на настоящия пътнически терминал да се построи още един.

Подход

Двете страни се различават и коренно в подхода си към концесията.

Китайският концерн отправи конкретна оферта, която е значително по-добра от тази на пловдивския й конкурент и търпеливо изчаква развитието на ситуацията.

Пловдивските "тарикати" подходиха изключително аматьорски, след като стана ясно, че офертата им е доста по-слаба от тази на китайския консорциум. Те подеха изключително нескопосана медийна атака в приближена до единия от участниците в консорциум медия. Тази атака обаче е толкова прозрачна и аматьорски изпълнена, че вместо да помогне на консорциума, нанася непоправими имиджови вреди на останалите участници в него.



Още по темата: общо новини по темата: 482
16.11.2024 »
02.11.2024 »
11.10.2024 »
10.10.2024 »
07.10.2024 »
25.09.2024 »
предишна страница [ 1/81 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Petar Nedyalkov 2
премахни филтъра

0
 
 
За какви тарикати изобщо говорите!!!. Много по-добре е летището да бъде Българско, отколкото да изпълнява китайски интереси.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Тенис от Пловдив и региона
Шампионска лига сезон 2024/2025
Откриват нови детски градини в Пловдив
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: