ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Лев на час в синята зона, 30 минути безплатен престой на паркинг и близо 4 млн. лв. годишна печалба
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:16 / 19.04.2010Коментари (9)6883
Ако синята зона и новата организация и управление на паркирането в града заработи от 1 юли, до края на годината в общинската хазна ще постъпят 1,964 млн. лв. чиста печалба, а калкулациите за следващата година  сочат сума от 3,692 млн. лв.

Синята зона включва карето между булевардите "Цар Борис ІІІ Обединител", "Христо Ботев", "Руски", "Победа" и "България", където ще се изградят 2400 паркоместа на 85 улици. Престоят ще е 1 лев за час, като може да се заплаща с талон или чрез SMS, от който след приспадане на ДДС-то и операторската такса, чистият приход за общината ще е 67 стотинки. При просрочие ще се слагат скоби, а нарушението ще се заплаща по 10 лв. Безплатен ще е престоят до 30 минути в общинските паркинги.

Това са акценти в дългоочакваната стратегия за организацията и управлението на паркирането /Виж галерията/, която заместник-кметът по реда и сигурността Руси Панчев начело на 9-членната комисия от общински директори и експерти представи заедно с екип от Центъра по предприемачество на Техническия университет, включил се в мащабната разработка, пред журналисти, предаде репортер на Plovdiv24.bg

Кметът очаква яростна съпротива срещу стратегията, защото щяла да засегне много интереси. Още днес изпраща писма до политическите централи в града, стратегията ще бъде представена и пред партийните ръководства, от които ще търси подкрепа, преди да се разгорят страстите от трибуната на местния парламент в началото на май, когато на сесия предложението ще бъде гласувано.

"Основните атаки ще са срещу икономическата обосновка и началната инвестиция, която според най-големите опоненти ще е прекалено голяма и това ще направи печалбата мижава. По-добре било частници да прибират парсата и да плащат по нещо на общината. Като дойде това време за сесията, ще видите какво ще стане. Няма да има БСП-та, ВМРО-та, ГЕРБ-ове, Атаки, СДС-та, ДСБ-та... Интересът клати феса", прогнозира отсега Славчо Атанасов, предупреждавайки, че е готов за всякакви предизвикателства.

Стратегията е изцяло свързана с преструктурирането на "Общинска охрана" ЕАД в общинско предприятие /ОП/, за чието развитие вече е разработен и бизнес-план. Задълбочени анализи, обхващаши последните четири години, показват, че в трайна низходяща тенденция са икономическите резултати от охранителната дейност и особено от СОТ. През 2009-а загубите са съответно 45 908 лв. и 103 286 лв. Печалбите идват от паркингите  - 109 113 лв., и репатрирането - 84 146 лв. Освен че се съчетават губещи с печеливши дейности, голяма част от приходите отиват във външни фирми - под наем са и честотите на СОТ, и колите за репатриране. Почти няма собствени дълготрайни материални активи, липсват средства за инвестиране в нова техника и технологии.

При новата организация ще продължи охраната на общински обекти. Сегашните договори изтичат през август и като търговско дружество предприятието трябва да се явява на конкурси. Ако то се преструктурира като ОП, ще бъде изпълнена и една от най-важните препоръки в доклада на Сметната палата от края на миналата година - общината да си прибира приходите от кратковременното паркиране, които сега отиват в ЕАД-то.

Репатрирането ще бъде включено към дейността на синята зона и ще се извършва със собствени автомобили, чието закупуване на лизинг е предвидено в началната инвестиция. От всички 27 паркинга в момента само 3 се стопанисват от "Общинска охрана" и още 3 - от другото общинско предприятие "Сигма". Останалите 21 паркинга са в частни ръце. Договорите на повечето от тях са изтекли отдавна, няколкото, които още са в срок, ще бъдат прекратени с кметска заповед чрез предизвестие.     

475 хил. лв. са нужни според авторите на стратегията  за началната инвестиция - 268 хил. лв. от тях - за синята зона, и 207 хил. лв. - за паркингите. С печалбата, която ще нараства през годините, ще бъдат изграждани подземни и наземни многоетажни паркинги. Сегашните разчети са правени при най-скромни начални параметри - 60% запълняемост на паркоместата в синята зона и 20% - на паркингите, а в район "Тракия" - дори 10%. Причината - на хората щяло да им трябва време, за да привикнат да заплащат за нещо, което преди са ползвали без пари.

"За да стане от 1 юли замисленото, дотогава ще трябва съветниците да гласуват не само стратегията, но и ред други неща - нова Наредба № 2, която трябва да мине поне през 14-дневно обществено обсъждане. Трябва да се ликвидира ЕАД-то, да се направи ОП-то, което като бюджетно предприятие може да се гледа на тримесечие. Всичко трябва да се изработи, да се сдъвче. Да започне буквално още утре. Изпусне ли се 1 юли, отиваме на 1 октомври. А междувременно трябва да пратим областния управител на Сейшелските острови, че може заради някой пропуск да ни върне предложението", охлади кметския ентусиазъм заместникът му Александър Константинов.

"Нека с мръсната вода не изхвърляме и бебето. След толкова години общината трябва да си вземе паркингите. Идете навън и питайте хората - мнозинството от тях искат точно това", философски заключи Славчо Атанасов.



(с) ПОТВ


Още по темата: общо новини по темата: 267
06.10.2024 »
21.04.2024 »
16.04.2024 »
01.04.2024 »
10.01.2024 »
05.10.2023 »
предишна страница [ 1/45 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Ами да кажат и най-важното: от колко до колко часа важи синята зона и в кои дни от седмицата?
+1
 
 
живеещите в синята зона и те ли ще плащат за колите си?
+2
 
 
всичко ок но по голямата част от парите ще отиват в частни фирми СЛУЧАЙНО ИЛИ НЕ
+2
 
 
За мен проектът е много добър! Нищо, че на първо гледане е концептуален. Но именно в този му вид трябва да се приеме. Приемат ли го, от концепцията вече произтичат и следващите логични стъпки! За разработката - Браво на Руси Панчев и колектива разработил проекта! А на общинските съветници препоръчвам да не се правят на интересни, защото градът само ще спечели от такъв проект! Този проект е гъвкав, съвременен и в перспектива дава въможност реално да отчита динамиката и потребностите, произтичащи от интензивността на движението на МПС в централната зона на града, рязко ограничава селяндурите да се мушкат и паркират нагло по свински. Аз съм твърдо ЗА този проект! Долу партийните интереси и боричкания на далавераджиите! Пловдив над всичко!
+2
 
 
Като цяло звучи добре. Прекалено е концептуално като за времето, което се чакаше, но да се надяваме, че освен една летяща презентация има и по-задълбочен план.
СВЕЩЕНОТО ЧЕРНО-БЯЛО РАЙЕ СЕ НАДЯВА НЕ НА ТЯЛОТО, А НА ДУШАТА! И ТО НЕ СЕ ПРОДАВА И НЕ СЕ ПОДАРЯВА: ЗА НЕГО СЕ ВОЮВА, ЗА ДА ГО ЗАСЛУЖИШ ПРЕД ТЕЗИ ФЕНОВЕ, КОИТО НАЙ-ДОБРЕ ЗНАЯТ ЦЕНАТА МУ!
на 19.04.2010 г.
+2
 
 
има нужда от синя зона
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: