МО постави 7 условия за концесията на летище Пловдив | ||||||
| ||||||
Според Петър Мутафчиев до края на април трябва да има ясен отговор, кога ще се инвестира в пловдивската аерогара. Пловдив е резервното летище на София, освен това то може да отвори изцяло вратите към туризма, коментираха от транспортнто министерство. Преди летището да бъде отдадено на концесия , трябва да приключи процедурата по прехвърляне на собственоста върху него от Министерството на отбраната на Министерството на транспорта. Казусът около собствеността на летище Пловдив виси вече повече от 12 години. На 1 септември 1994 г. тогавашният транспортен министър Милчо Ковачев дава съгласие държавното летище да участва съвместно с Инвестиционен фонд "Тракия" в учредяването на смесеното дружество "Летище Пловдив" АД. След различни промени в собствеността днес 57% от "Летище Пловдив" АД държи регистрираната в Цуг, Швейцария, компания "ТАДО-Трейд екшън девелопмънт организейшън", а 7% - физически лица. Останалите 36% са собственост на държавната фирма оператор "Летище Пловдив" ЕАД. От датата на приватизацията държавната фирма ЕАД плаща на частната АД месечен наем за ползването на сградите. През 1999 г. той е бил 25 хил. лева, а през 2006 г. е паднал до 14 хил. лв месечно. През 2002 г. тогавашният шеф на частната фирма Виктор Вълков искаше да обяви в несъстоятелност държавния оператор за неплатен наем от 260 169,75 лв. Държавата обаче се издължи и летището продължи да работи. Допреди 3 години аерогарата в Пловдив обслужваше по 20-25 хил. пътници годишно. Благодарение на развитието на зимния туризъм обаче през миналата година през него минаха над 96 хил. пътници, а очакванията за тази е да надхвърлят 110 хиляди. В момента държавата плаща наем на съвместната компания за ползване на терминала. От новия собственик ще се изисква той да изгради модерен пътнически терминал. |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!