ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Махаме павираните улици в Пловдив, били шумни, асфалтираме ги
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:15 / 21.08.2011Коментари (69)28725
© Plovdiv24.bg
Булеварди и улици с павета в Пловдив ще бъдат асфалтирани, за да се намали шумът в града, съобщи главният еколог на общината Христо Минков. Първи в списъка е стратегическият булевард "Васил Априлов", на който паважът ще бъде подменен с асфалт в участъка от Централна жп гара до кръстовището на областната администрация.

Европейската агенция за околна среда обяви м. г. Пловдив за град с най-мръсен въздух в целия ЕС. За решаване на проблема в бюджета на общината т. г. за екодейности са заделени над 40 млн. лв. "Нивото на праховите частици във въздуха е над нормите, а ветровете в Пловдив са главно от запад и носят прах от обработваемите земи. Затова ще изграждаме лесозащитни пояси от дървета в западната и северозападната част на града", каза екологът.

Източник: в. "Труд"



Още по темата: общо новини по темата: 294
06.11.2024 »
06.11.2024 »
20.09.2024 »
11.09.2024 »
16.08.2024 »
15.08.2024 »
предишна страница [ 1/49 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Пълна простотия, просто няма кой да го нареди като хората. Паважа в чужбина се изкупува на такива високи цени че просто не е истина. Поредната Гавра с Пловдив- да вземат тогава и калдъръма в стария Пловдив да сменят с павета.
0
 
 
Супер, айде само дано да е по скоро, че си изпочупихме колите...
+7
 
 
Павирани улици в някои западноевропейски градове има, но те имат или историческа стойност като булевард Champs-elysees, на който между другото на националния празник на Франция се правят паради с танкове и друга тежка верижна техника и асфалт е просто немислим или придават автентичен вид на архитектурен резерват (каквато е пловдивската улица Иван Вазов, на която почти всички къщи са паметници на културата) или са МАЛКИ УЛИЧКИ в центъра и не затормозяват движението. Всички основни градски артерии в западна Европа с много малки изключения имат ИДЕАЛНО ГЛАДЪК асфалт. Много моля, но булевардите Васил Априлов, Пещерско шосе (в павирания си участък), Македония, Хаджи Димитър, Царевец нямат нищо общо нито с Париж, нито с Рим, нито с Барселона. Не случайно навремето ужасяващо грозния и беден квартал на бежанци от Македония и беломорска Тракия е бил наречен ИРОНИЧНО, на майтап, Кючук Париж (в превод от турски - МАЛКИЯ Париж), въпреки че е приличал много повече на малкия Диарбекир. Това са улици с некачествени павета, некачествено подредени и още по-некачествено пренареждани, изключително крива вълнообразна настилка, на която автомобилът подскача и дрънчи неистово. Архитектурата по тези булеварди нито е на двеста години, нито е хубава, нито прилича на нещо, че да е автентична. Напротив - Васил Априлов и Македония в по-голямата си част са едни от най-грозните булеварди в цяла България. А най-грозни и кичозни са сградите, построени в последните 20 години, особено тези от 90те години на 20ти век. И окаяната пътна настилка и тротоари допълнително засилват мизерния ефект.
+2
 
 
Мда, за това по Холадния и Испания и къде ли не са толкова загубени, че павират централните си части, докато ние ще слагаме асфалт - по-погляма тъпотия като оправдание за поредната далавера не очаквах. Паважът придава друг облик на улицата и е престиж. Няма да шуми при добро пренареждане, ама пък шум на парички няма да има.
+3
 
 
Павираните улици освен, че са много шумни, са и много прашни. Вгледайте се и вижте лятно време особено, когато отдавна не е валяло, какъв прахоляк се вдига от трафика по такива улици. Не знам как го правят в Париж, Рим, Прага и Барселона, но там нито прах има, нито пушилка. Предполагам, че там паветата са подредени върху твърда настилка (КОЕТО Е ДВОЙНА РАБОТА), а не върху пясък, както е при нас. Отделно паветата са много по-плътно подредени, без фуги между тях, откъдето става и разместването и замърсяването. От тази гледна точка не знам дали в Пловдив може да си позволим павирани улици. Представете си да поставим, примерно, бетонна основа, че отгоре да наредим павета за красота - луда работа, не сме от класата на Париж. За мен е приемливо павирани да са малките улички, които са с нищожен трафик, ограничение на скоростта до 30 км/ч и нулево преминаване на тежкотоварни МПС. Тогава такава настилка би била удачна. В много западноевропейски градове и дори в Турция малките улички ги правят не рядко от бетонни павета, без фуги между тях, каквото са например в Макдрайв до ВСИ. По големите булеварди с натоварен трафик, първо настилката трябва да издържа 40-тонен камион, второ да е с по-добро сцепление за по-къс спирачен път, тъй като скоростта е до 50 км/ч, трето ако може и да е по-безшумна, и четвърто - да не поврежда автомобилите на данъкоплатците. Аз лично избягвам павираните улици, дори и ако трябва да заобиколя - предполагам не съм единствен. С което навъртявам повече км и замърсявам излишно града. Но си харесвам личния автомобил и собствения комфорт. Така, че не се косете, но е прав иначе пародийния общински еколог Христо Минков, че това една от ЕФЕКТИВНИТЕ мерки в борбата със запрашаването и шума в Пловдив. Лъжа е само, че са предвидени 40 милиона лева за в бюджета на общината за такива дейности. Пари за Пловдив ще има, когато градът докаже на централната власт, че може да ги харчи практично, разумно, честно и почтено, целесъобразно, професионално и грижата на добър стопанин. Този кмет, този общински съвет и тази администрация не го могат.
+6
 
 
А знаете ли, че някои от улиците покрай тютюневите складове на ул. "Иван Вазов" бяха асфалтирани преди много години, а сега изровиха до дъно асфалта и пак си е 100 годишният паваж. Просто няма контрол в/у фирмите, които строят и копаят навсякъде.Абсолютно съм против махането на паважа.Само след няколко години ще стане по-зле.Израснал съм на ул. "Иван Вазов " и не мога и не искам да си представя асфалтирана тази емблематична за града ни улица.
+2
 
 
няма живи майстори за редене на паветата и това е факт, бул. Васил Априлов е трагичен, отбягвам го винаги когато мога :)
+7
 
 
Сетиха се че и на нас пловдивчаните ни куца инфраструктората,лошото е че Чомаков тегли едни 50мил.лв. с тая цел а се оказаха че едва стигнаха за половината и някой улици като Богомил ги направиха на половина.Много добро хрумване точно преди избори,ама 40 млн. са си пари.Миналата година Дянков изпари надеждите на Славчо за едни 30 млн. тея от къде ще ги вземат....Едва ли шума е причината да се сменят паветата и дано не съм прав че вече има купувач за тях и някой европеец няма да си павира я парка,я някоя търговска улица.За да ги има тези павета сме баталясали едно цяло тепе/Марково тепе/и навремето сме се гордеели с улиците си.Проблема не е че няма майстори,а че няма контрол и тея дето копат никой не ги контролира как са си въстановили след това настилките.А като ги асфалтират и статегическите инвеститори от ЕВН и ВиК почнат да копат по новата настилка тогава какво.Няма ли ясна визия за години напред и с мисъл за града ни ще си останем само с очакванията.
+5
 
 
Някога добре оформените павирани улици се правиха за 100 години.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Искаме 47 милиона лева за Южен обходен колектор
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Електронно таксуване в градския транспорт
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: