Махат кръговото кръстовище при Водната палата
Кръговото кръстовище между булевардите "Марица юг" и "Цар Борис III Обединител" при Водната палата ще бъде премахнато и на неговото място ще бъде изградено триклонно кръстовище. Това е окончателното решение, взето на база транспортното проучване на проектантите на измененията в Общия устройствен план на Пловдив и проведени кореспонденции и комисии, съобщи за Plovdiv24.bg заместник-кметът по строителство и инвестиции Пламен Райчев.
Строителната фирма "ИСА 2000", която е избрана да изгради пробива при Водната палата, е получила от общината изходни данни за изработване на работен инвестиционен проект на обекта. Срокът за проектиране е 60 календарни дни, които изтичат на 8 юли. Едва след изготвяне на проектната документация ще може да се направи сравнение между новия и изпълнения преди няколко години проект по ОП "Региони в растеж" по бул. "Марица юг".
Пловдивчани сигнализираха МРРБ още миналата година, че има застъпване на двата проекта и се нарушава принципа на устойчивост, който е един от основните изисквания за финансиране по европрограми. Последва кореспонденция между Община Пловдив и министерството и в крайна сметка е решено след изпълнение на проектантските дейности по пробива да се направи съпоставка с първия проект и рекапитулация на засегнатите площи.
Градската администрация има ангажимент да изпрати в МРРБ цялата проектна документация, за да се прецени необходимо ли е да се предприемат действия по възстановяване на финансови средства. Според пловдивските власти, новият проект няма да промени предназначението на реализираната вече инфраструктура, а ще допринесе за надграждане и допълване развитието на транспортната инфраструктура на община Пловдив.
Едновременно с това ще се проведат съгласувателни процедури с всички експлоатационни дружества и ведомства и проектът ще бъде представен на Обществения съвет, определен с решение на Общинския съвет на Пловдив, в които има представители на професионалните гилдии, сред които КИИП, КАБ, Камарата на строителите и др.
Към момента все още не е ясно как ще се осъществява движението в района на пробива. Изготвянето на проект за временна организация е част от инженеринга и предстои да се изработи и съгласува с КАТ и ОП "Организация и контрол на транспорта" към Община Пловдив.