Plovdiv24.bg зададе два въпроса на НКЖИ, а именно: Какво се случва с проекта за жп възел "Пловдив"? и "По коя програма ще се кандидатства за финансиране и какво ще бъде участието на община Пловдив?".
Отговор на запитването:
Проектът "Развитие на железопътен възел Пловдив" е на стойност 224 870 976,80 лв. и се предвижда за финансиране по "Механизъм за свързване на Европа" (МСЕ). Изграждането му обхваща железопътния пръстен около град Пловдив, като отделните участъци попадат по първа (Калотина-София-Свиленград) и осма (Пловдив-Стара Загора-Бургас) главни железопътни линии.
Това финансиране включва проектантски и строителни дейности за гарите Пловдив, Пловдив-разпределителна/Изток, Скутаре и Крумово, както и междугарията: Пловдив - Пловдив-разпределителна/Изток; Пловдив-разпределителна/Изток - Тракия - Скутаре; Пловдив-разпределителна/Изток - Крумово.
Проектът предвижда модернизация на железния път, контактната мрежа и системите за сигнализация и телекомуникации с осигуряване на габарит за електрифицирана жп линия. Обновяване и усилване на съществуващите съоръжения, както и изграждане на нови на местата на тези, които са с изтекъл жизнен цикъл и недостатъчна носимоспособност.
Планирано е изграждане на пътни надлези на местата на съществуващите автомобилни прелези, закриване на пешеходните прелези и изграждане на пасарелки или пешеходни подлези. Проектирано е и изграждане на шумозащитни съоръжения в зоната на урбанизираните територии. Предвижда се доставка и монтаж на нови маршрутно-компютърни централизации за гара Скутаре.
За "Комуникационно транспортен пробив" под Централна гара Пловдив се предвиждат средства в размер на 45 000 000 лв. от стойността на строително-монтажните работи по проекта.
Кандидатстването по МСЕ, сектор "Транспорт" е на конкурентен принцип. Проектът "Развитие на железопътен възел Пловдив" е подаден за финансиране по приоритет "Коридори на основната мрежа" по Кохезионния пакет на Многогодишната работна програма на МСЕ, където общият финансов ресурс е 400 000 000 евро.
В рамките на приоритета за разпределение на предвидения финансов ресурс се конкурират проекти от различни видове транспорт, като ж.п., вътрешноводен транспорт, пътища, морски пристанища. Основните критерии, по които се извършва оценката на проектните предложения, включва: релевантност, зрялост, влияние и качество на проектното предложение.
Времевият период за одобрение на проектните предложения по поканата, по която ДП НКЖИ кандидатства за финансиране по МСЕ, е до средата на годината.
Участие на Общината в подадения за финансиране по МСЕ проект "Развитие на жп възел Пловдив" няма. НКЖИ ще изгражда част "Конструктивна" на съоръжението, намиращо се под ареала на жп гара Пловдив и попадащо само в сервитута на компанията. Максималният процент за финансиране на проекти по МСЕ е 85%.
Засега е Фантастика Анимация,не съм песимист обаче шопите строиха метрото от 1985 година и още дострояват.Дано сме живи да видим това чудо на чудесата!
Този проект,ако се осъществи,това ще бъде спасението на нашият град! Разбира се,най-важното ще е да се направи за възможно най-кратък срок и възможно най-качествено.
Вземете оправете дупката пред пощата, пък тогава започвайте с мегапроектите. Какви обещания, какви проекти бяха като ни обясняваха в какво ще се превърне централният площад за домакинството на Европейска столица на културата - подвижни сцени, подземни паркинги - майко мила! Като гледам дотук изровиха една дупка и зарязаха нещата. Ама излезнали археологически артефакти. Между пощата и булеварда излязоха такива, между пощата и Тримонциум - също. Те какво са очаквали да изкочи от под земята между пощата и градината - петрол ли?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.