Днес в Пловдив се проведe бизнес форум на тема:"Образът на България по света". На дискусията присъстваха министърът по управлението и средствата от ЕС
Томислав Дончев и зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, предаде репортер на
Plovdiv24.bg. Форумът бе проведен под мотото:"Българският бизнес-най-добрият посланик по света".
Основните теми, разисквани на срещата, бяха утвърждаването на българските предприемачи и мениджъри като лидери в новия образ на страната и ролята на пътищата, железниците и цялостната инфраструктура за създаване на положителен образ на България пред света.
Част от въпросите, поставени на дискусията, бяха: Как с нашите стоки и услуги да докажем на света, че сме една отговорна и напреднала нация, как да привличаме чуждите инвеститори и с какви впечатления си тръгват от България стотиците хиляди туристи и как да ги накараме да говорят по-хубаво за страната ни.
На бизнес форумът се наблегна на това, че трябва да се намери начин за обогатяване на туристическия продукт, който предлагаме в България, за да се засили туристическия поток от хора, имащи различни интереси и финансови възможности.
Освен това стана ясно, че е необходимо да променим културата си на общуване и на посрещане на гости. Нужно е да се работи за това, страната ни да е по-чиста и по-привлекателна за туристите.
На срещата се повдигна и въпросът, че трябва да привлечем известни българи да се върнат в страната и да работят за българското производство.
"Типично за българският инвеститорът е често да взима емоционални базисни решения. Трудно и невъзможно е да се промени нашият предприемач. Ако успеем да създадем теза и идея, която да привлече освен политиците, също така и гражданите, то тогава имаме реален шанс българският предприемач да стане посланик на България в света", каза министър
Томислав Дончев.
Зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, изреди 6-те елемента, които изграждат имиджа на една държава, а именно: стоките за износ, управлението, населението, културата, туризма и какви хора идват в тази държава.
"За съжаление има редица ресурси в туризма на България, които все още не се използват", допълни още Маринов."
Участниците във форума бяха категорични, че рекламата на България е задължителна.
На форумът присъстваха още представители на бизнеса и официални лица.