© | | Основен проблем на главната пешеходна зона в Пловдив е нарушената автентичност на партерните етажи, както и присъствието на реклами, несъобразени с архитектурата на сградите. Това е констатирал председателят на ОбС Пловдив арх. Илко Николов в процеса на разработване на "Наредбата за естетизация на части от града попадащи в защитена зона - групови паметници на културата".
Ако искаме Главната да придобие един по-приветлив вид е необходимо да бъде направена тази стъпка, категоричен е арх. Николов. Имали сме разговори с кмета за това, че Главната улица има нужда от един нов и модерен облик и тук не става въпрос само за премахването на климатиците, обяснява арх. Николов. По думите на председателя на ОбС интересно решение в тази посока е използването на арт реклама. Това е един формат, който интригува и изкушава ценителите на изящното изкуство, както и различните компании, търсещи нестандартно рекламно пространство. Посредством арт рекламата идейния продукт се превръща в алтернативен рекламен носител, без да се губи художественият характер, обяснява арх. Николов. Според него превръщането на Пловдив в център на арт рекламата е напълно реалистично, тъй като Пловдив е градът на художниците и има необходимия капацитет и енергия да направи това.
Подобна идея бе анализирана задълбочено в разговорите, които имах с представители на местните браншови организации на архитектите и арт средите. Мога да кажа, че те са отворени към подобна идея. Предстоят още подобни срещи, на които ще бъде доразвита концепцията за използването на арт реклама, заявява арх. Николов. По думите му сред другите предимства на арт рекламата е възможността в градска среда да присъстват за по-дълъг срок, 5-10 г. и повече, инсталации финансиране от частни инвеститори. Това ще подобри градската среда и ще освободи Общината от този разход за естетизирането на тези места, допълва арх. Николов. |