Бивши и настоящи студенти от ПУ "Паисий Хилендарски": | виж още |
|
Сесията е посветена на 50-годишнината от основаването на висшето училище. Тъй като Физическият факултет е един от първите, създадени още при създаването на висшето училище през 1961 г., поводът да празнуваме е двоен, коментираха физиците.
По време на конференцията ще бъдат представени доклади, в които автори или съавтори са студенти по физика от специализираните факултети и катедри на университетите в България.
Много от възпитаниците им работят в национални и международни проекти, участват в разработки на нови и в усъвършенстване на вече съществуващи методи за контрол на физичните изпитания и автоматизация на физичните експерименти. Това разказаха организаторите - Студентският съвет и Физическият факултет в ПУ "Паисий Хилендарски". Те уточниха, че ще публикуват в сборник всички научни трудове от сесията.
На конференцията младите учени ще имат възможност да представят проектите, по които работят. Най-актуалните теми и най-атрактивните презентации ще бъдат наградени с грамоти, плакети и книги на специална церемония в последния ден, 23 октомври, съобщи, Ваня Плачкова, студентка във Физическия факултет на ПУ "Паисий Хилендарски".
Юбилейната сесия ще покаже и изложба на продукти и на водещи български фирми в областта на физиката, електрониката и комуникациите, фотониката и лазерните технологии, ядренофизичните методи, полимерните материали, компютърните професии и мн. др.
Експонатите ще могат да се разглеждат непосредствено след официалното откриване на научната сесия в Аудитория 5. Те ще бъдат подредени в Ректората на Пловдивския университет, уточни Ваня Плачкова.
Според нея и колегите й студентите и докторантите физици ще имат шанса да се запознаят с представителите на фирмите изложители и да коментират с тях възможности за бъдеща професионална реализация, както и да получат ясна представа за нуждите и изискванията на пазара на труда.
Организаторите на сесията са уверени, че директните контакти с бизнеса не само ще повишат мотивацията и желанието на студентите да се обучават, но и ще провокират инициативността и ангажираността им към собственото им бъдеще и кариера.