ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Мощна аутсорсинг фирма: Избрахме Пловдив след обширно проучване
Автор: Мария Морунова 11:07 / 06.02.2015Коментари (0)26007
©
Директорът на 60К Джон Гладуиш в ексклузивно интервю за Plovdiv24.bg
Три аутсорсинг и IT фирми стъпват на пловдивския пазар. Това стана ясно в края на октомври, когато в града на тепетата се проведе бизнес форум, посветен на IT и аутсорсинга. Две от фирмите бяха представни - 60К и Scale Focus. 60К обявиха, че стартират дейност в началото на 2015 г. 

Така ли е, колко служители имат вече, защо отварят врати и в Пловдив, след като имат офис в София? Отговорите потърси репортерът на Plovdiv24.bg Мария Морунова в интервю с директорът на 60К Джон Гладуиш.

- Разкажете ни малко повече за фирма 60K. Кога е създадена, с колко души стартирахте бизнеса си, колко са в момента, с какво се занимавате и къде е насочен пазарът Ви?

- 60К стартира през 2008 година с персонал от 100 души, който бързо се увеличи и продължава да нараства с 30% всяка година, достигайки броя от 750 служители в момента. До март тази година очакваме да достигнем до 1000 служители, като не спираме да растем.

Бизнесът ни предоставя решения на национални и международни компании, като им помагаме да подобрят своите операции и особено странични за основния им бизнес дейности, като обслужване на клиенти, техническа поддръжка, продажби, управление на сметки и бек офис. Пазарът, на който оперираме, действително е глобален и предоставяме поддръжка на повече от 22 езика.

- Имате офиси в София, но от началото на тази година 60K има офис и в Пловдив. Защо решихте в Пловдив да е второто Ви представителство? С какво Пловдив превъзхожда други големи градове като Варна, например?

- Избрахме Пловдив след обширно проучване на всички големи градове в страната като Варна, Бургас и Велико Търново. Тук е мястото да добавя, че не сме изключили възможността за навлизане и в споменатите градове след време. Спряхме се на Пловдив по множеството важни бизнес причини като брой квалифицирани кадри, стандарт на университетите, различните възможности за офис пространство, съдействие и проактивност от страна на община Пловдив, инфраструктура и отдалеченост от София.

- Смятате ли да отворите и други офиси тук, в Пловдив?

- В момента ще се съсредоточим върху една локация в Пловдив, която в рамките на две години ще ни предостави достатъчно офис пространство от клас "А", което да отговори на нарастващите ни нужди. От друга страна, дейността ни е съсредоточена в много динамична среда и ако някои от нашите клиенти решат да разширят дейността си при нас или спечелим нови партньори, плановете ни могат да се променят бързо.

- Има ли вече наети на работа при Вас служители в офиса в Пловдив? Колко?

- В момента сме в процес на наемане на 40 нови служители за два от проектите ни и ще продължаваме да назначаваме нови хора през идните месеци. Целта ни е до края на 2015 е да имаме около 150 служители в пловдивския ни офис.

- Какъв е профилът на хората, които наемате? Какви квалификации, способности и умения трябва да притежават те?

- Мото на нашата компания е "Мястото, където работят щастливи хора". На първо място за нас е много важно служителите на 60K да са стойностни личности. Хора, които се стремят да се развиват и доказват ежедневно. Нашата компания оперира от осем години и до момента показва изключителни резултати - нещо, което не бихме могли да постигнем без служителите си и техните амбиции за развитие.

От тази гледна точка, за да се даде точен отговор на въпроса, вероятно най-правилно би било да посоча, че на първо място държим служителите в 60K да са положителни, усмихнати и ентусиазирани. Така можем да посрещаме успешно всички предизвикателства, които ни предлага всеки нов ден, да откриваме заедно ползата в промените и да градим нашата щастлива компания.

Разбира се, колкото и да е важна позитивната нагласа към живота и хората около нас, това няма как да е единствен критерий за успех. На следващо място целим служителите в 60K да притежават качества като високо ниво на лична отговорност и ангажираност към собствените резултати и тези на другите, желание за развитие, но и за помощ на останалите и разбира се - хора, които са отворени да се учат и развиват дори от най-малките неща, с които се сблъскват ежедневно.

Не на последно място, служителите ни притежават завидни умения по чуждите езици, които владеят - 60К е световно признат бранд, който предоставя висококачествена услуга до крайните потребители на нашите клиенти. Когато работим с компании от ранга на Thomas Cook, Sky Broadband, Matalan, Zumba, няма как да си позволим представяне и обслужване на ниво по-ниско от това на уважавания от нас клиент. От тази гледна точка, отличното ниво на владеене на чужд език, използван като работен, е минимален критерий за положителна оценка на представянето - както на работата на служителите, така и това на 60K като компания.

- Какви условия на работа предлагате Вие? Да очакват ли служители Ви израстване и какво е то? Разбира се, немаловажно е и заплащането. Какво е то при Вас, приблизително?

- 60K e компания, която инвестира ежедневно в щастието и добруването на служителите си. Това се случва когато подкрепяме каузи със социална ангажираност и тежест в обществото, когато набираме средства за осигуряване на по-добри условия на деца сирачета или изоставени домашни любимци.

Подкрепяме българския спорт и култура, а също така през последната година се стремим да бъдем сигурен партньор и на кампании, които са с цел превенция на опасни заболявания, съпътстващи днешното съвремие. Всяко едно от тези начинания се извършва с участието и според предложенията и на нашите служители. Чрез активната ни социална позиция се стремим да дадем възможност на всички млади или вече улегнали наши служители да имат по-лесен достъп до това да направят добрина.

На следващо място, нашата компания предлага отлични условия на труд - офисът ни в София е в един от най-новите и модерни бизнес центрове. Работната атмосфера освен приятна е и уютна, което надяваме се стимулира положителното усещане в служителите докато посвещават не малка част от времето си в каузата да бъдат част от една от водещите компании в България. Стремим се да покрием и надхвърлим техните изисквания: София е шумен и натоварен град - предлагаме служебен транспорт, който значително облекчава предвижването до офиса в пикови часове.

За тези, които търсят спокойствие - отваряме паралелен офис в Пловдив и всеки желаещ може да се премести в него. Офис оборудването и обзавеждането създава всички необходими социални и битови удобства, като една от последните ни придобивки е прекрасна огромна зала за почивка с билярдни маси, джаги, музика и място за релакс.

Възнаграждението винаги е важен фактор за щастието на хората и в нашата компания то е съотнесено към пазарните нива и бих казал, цели да стимулира отлично представяне на служителите. Имаме гъвкави бонусни схеми, които на практика позволяват на служителите да усетят директна възвращаемост на положените от тях усилия.

По отношение на възможностите за развитие - бих казал, ние сме една от компаниите даващи 100% възможност за развитие. Горд съм да кажа, че в нашата компания всички позиции на средно и висше мениджърско ниво, свързани с директен мениджмънт и изпълнение на дейността на проектите, са поверени на служители започнали от най-ниското стъпало. Нашата цел не е да постигнем романтиката на този прекрасен резултат - целта ни е да отсеем именно тези, които приемат мисията на компанията като своя, които ежедневно работят в името на това нещата да се случат по-добре от вчера и най-вече - имат конкретни предложения и идеи как това може да се случи. Това са нашите служители.

- Позицията на "кол център агент" няма много добър имидж сред хората в Пловдив. Бихте ли я коментирали?

- Както се отнася за всичко, така и тук важи принципът, че с колкото повече информация разполагаме, толкова по-подготвени сме по дадена тема. Аутсорсинг индустрията като цяло по света има лоша репутация и това се дължи главно на погрешната представа, която някои области на медиите дават, описвайки кол центровете като "клетки", в които служителите са наблъскани и не могат да помръднат, работата им е монотонна, натискът върху тях да дават високи резултати е голям и в отговор на това получават ниско възнаграждение за своите усилия. Това всъщност е много далеч от истината в успешните и уважавани компании като 60К. Ние се гордеем с това, че предоставяме модерна и комфортна работна среда, както и множество социални и материални придобивки, освен доброто възнаграждение. Стремежът и целта ми са да създам компания, която е известна като "Мястото, където работят щастливите хора" и в 60К сме постигнали много в тази насока.

- Да спрем внимание и на факта, че Вие не сте българин, но от 2004 г. насам живеете тук. Помага ли това на бизнеса и как?

- Това е много интересен въпрос и ако бъда наистина откровен, трябва да кажа, че след 10 години тук вече не се чувствам като чужденец. Всъщност вероятно поради естеството на моята кариера и факта, че съм работил в различни държави, се чувствам като истински европейски гражданин. Как помага това на моя бизнес? Вярвам, че съм получил знания от различните култури, с които съм имал допир и наблюдения върху различни бизнес практики, които съчетавам със спецификите на българската среда и прилагам в 60К, което прави компанията толкова успешна.

- Какво мислите за способностите на българина в аутсорсинг сферата?

- Българите по природа са много мотивирани с добра дисциплина. Нивото на образование тук е много по-високо от това във Великобритания и много други европейски държави, а езиковите умения на хората са далеч по-добри от всякъде. Това, в комбинация с научните, математическите и познанията по информационни технологии, правят България идеалното място за аутсорсинг.

- Защо в България развивате бизнеса си?

- Много от позитивите, които споменах по-горе, повлияха на решението ми да инвестирам и развивам бизнеса си тук, но мисля, че един от основните фактори беше позитивизма и откритостта на повечето хора, с които съм се срещал през годините, с които работя и живея тук.

- Остаряло законодателство и ограничения затрудняват разрастването на аутсорсинг индустрията в България. Това заяви в едно интервю преди време председателят на Българската аутсорсинг асоциация Стефан Бумов. Според Вас какви са трудностите на аутсорсинга в България? Как биха се решили?

- За съжаление сегашното трудово законодателство относно платен годишен отпуск, заплащане за извънреден труд и работни часове ограничава аутсорсърите в България да използват ресурсите си по гъвкав и ефективен начин, което от своя страна рефлектира върху разходи, доходност и съответно конкурентоспособност. За да имаме предимство на глобалната сцена, е необходимо властите да предприемат стъпки към подобрения и така да помогнат на индустрията да се развива още по-бързо в България.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ВК Марица, сезон 2024/2025
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Санирането на сградите
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: