Всеки четвърти клиент, посетил НАП Пловдив през последния месец, е дошъл за проверка на здравния си статус. Това показва анализ на най-често търсените услуги в пловдивската дирекция. С настъпването на лятната ваканция за студентите, учащи извън България и отпускарския сезон, много българи се връщат от чужбина и бързат да проверят и възстановят здравно-осигурителните си права.
14 096 клиенти са били обслужени по различни поводи в НАП Пловдив през изминалите 3 седмици. Над 3 900 от тях са посетили дирекцията именно, за да изяснят здравния си статус и да се информират за здравните осигуровки, които дължат.
НАП напомня обаче, че тази проверка бързо и безплатно се прави и в интернет, което би спестило на гражданите време и средства да идват на място в офисите за обслужване.
В електронната страница на приходната агенция, на адрес https://inetdec.nra.bg/freesrvinfo.html са публикувани електронните услуги със свободен достъп, осигурени от НАП. За тях не се изисква електронен подпис и могат да се ползват по всяко време на денонощието. Такива са "Справката за здравноосигурителния статус", която се извършва само с въвеждане на ЕГН на лицето и "Здравноосигурителния калкулатор", който след задаване на периода с неплатени вноски, изчислява автоматично дължимите суми и за стари периоди.
Приемът и обработка на декларации е втората по търсене услуга в НАП Пловдив. За изминалите 3 седмици, декларации са подали 2 023 души от областта.