© | | Националната служба за охрана излезе с официална позиция относно събитията на АМ "Тракия" на 20 юли. Тогава пловдивско семейство се оплака, че кортеж на НСО е засякъл колите им, а когато мъжът е поискал обяснение, охранителите са го заплашили с автомат."Карахме със 130 км/ч когато пред нас от отбивката излезе камион, който се движеше с около 40. Видях, че кортежът приближава бързо, но прецених, че ще можем да изпреварим без да ги затрудняваме. Започнах изпреварване и жена ми направи същото. Нейната кола обаче е малка, маломощна и й трябваше повече време да набере скорост".
По думите на мъжа пилотният автомобил с маневри почти избутал колата на жена му в канавката. Той се опитал да даде знак на колите да отбият и тогава му бил показан автомат.
От НСО публикуваха официално становище на сайта на службата, в което се твърди, че колите са предприели опасни маневри и са нарушили разпоредбите на закона. Те отричат и твърдението, че са заплашили мъжа. Ето и становището на НСО без редакция:
"На 20 юли 2015 г. около 17.30 ч. на автомагистрала "Тракия" кортеж на НСО с охранявано от НСО лице се е движел с разрешената в пътния участък скорост в посока София.
Съгласно разпоредбите на Закона за движение по пътищата автомобилите при движение са подавали едновременно светлинен сигнал с проблясваща синя и червена светлина и специален звуков сигнал. /чл. 91 ал. 1/.
В района на 170-ти км автомобилите са застигнали два леки коли - "БМВ", което се движело зад "Пежо". И двата автомобила са се движели зад тежкотоварен автомобил. При опит кортежът да изпревари първия пред него автомобил, "БМВ"-то предприело внезапна маневра за изпреварване, без да подаде необходимата за това светлинна сигнализация, съгласно чл. 42 от ЗДвП. Водачът на "Пежо"-то също започнал маневра за изпреварване, неспазвайки разпоредбите на закона. И двамата водачи категорично са нарушили императивния характер на чл. 104 ал. 1, който гласи: "При приближаване на моторно превозно средство със специален режим на движение водачите на останалите пътни превозни средства са длъжни да освободят достатъчно място на пътното платно, а при необходимост и да спрат, за да осигурят безпрепятствено преминаване както на сигнализиращото, така и на съпровожданите от него превозни средства.
"С поведението си на пътя, водачите на "БМВ"-то и "Пежо"-то са създали предпоставки за пътнотранспортно произшествие.
С цел да го предотврати, кортежът е изчакал водачите да завършат маневрата си, след което е предприел изпреварване. Оперативният автомобил е извършил маневра за осигуряване на безопасно преминаване на основния автомобил.
Непосредствено след това л.а. "БМВ" застигнал кортежа и направил няколко рисковани маневри отдясно, отляво и през аварийната лента, с което отново създал предпоставка за ПТП. С цел да прекрати тези рисковани и незаконни действия на водача на БМВ-то, оперативният работник свалил стъклото и направил неколкократно знаци с ръка да намали скоростта и да се отдалечи от кортежа.
С действията си, водачът на БМВ-то е нарушил разпоредбите на чл. 104 ал.2, който гласи:"Забранено е на водачите на пътни превозни средства да се движат непосредствено зад превозните средства със специален режим на движение или зад придружаваните от тях автомобили." |