На бензиностанция в Пловдив сами преценяват на кого каква отстъпка се полага
Читател на Plovdiv24.bg сигнализира за нелоялна търговия, като подозира добре замислена схема за лично облагодетелстване.
В жалбата си Петър Каратанчев твърди, че е получил касов бон от "Т-Маркет", в който е фиксирана отстъпка за гориво на бензиностанции “Петрол". Промоцията е “Пазарувай в Т-Маркет, зареди в Петрол с отстъпка"
В касовата бележка се посочва, че отстъпката е до 15 ст. за литър, но само ако заредиш до 30 литра дизел, 25 литра бензин, 25 литра газ пропан бутан, или 10 кг метан.
До тук – прекрасно!
Нашият читател отива в бензиностанция "Петрол" на на ул."Цар Симеон" в жк "Тракия" и решава да се възползва от ваучера за отстъпка. Сипва повече от 25 литра бензин и плаща на касата, като показва и касовия бон с отстъпката. След сканиране на Q- кода му се начислява отстъпка, но не такава каквато очаква, а значително по-малка. Той пита касиерката защо отстъпката е толкова малка, а тя му отговаря, че "нещо компютъра бърка" и нищо не може да се направи.
Неприятно му става и от факта, че касиерката му взима бележката за отстъпка и не му я връща, въпреки, че тя не им е нужна, след като вече имат сканиран кода. Г-н Каратанчев моли да му върнат бележката, но така и не си я получава. Иска среща с управителката, но тя отсъства, тъй като е неделя вечер. В понеделник той се среща с нея. Управителката му обяснява тънкия момент. В бележката пише не 15% отстъпка, а до 15%.
На въпрос как и кой определя колко да е отстъпката за всеки, отговорът е неясен. Няма отговор и за него самият, макар, че схемата ясно прозира и всеки би се досетил.
Това ако не е нелоялна търговия, кое тогава е?
Малко преди да дойде в редакцията ни нашият читател отива и в Комисията за защита на потребителите в Пловдив. Оттам го карат да пусне жалба, да попълни бланка. Но към нея трябва да приложи и бележките. Мъжът моли за ксерокс, за да ги снима, но Комисията няма елементарен ксерокс и го праща да търси по улицата. Сами разбирате какво означава това. Размотаване и загуба на време до отказване.
Е, няма такава държава, няма такива институции, които уж са в помощ на потребителите!