През изминалата година на телефон 112 в Пловдивско са получени 6 392 391 повиквания, от които 2 300 000 са били с конкретни искания на граждани за оказване на помощ. Останалите над 4 милиона повиквания са били нереални, съобщи Елена Паскалева началник на Районния център 112 в Кърджали, който обслужва Южен централен район.
Тя поясни, че най-честите фалшиви сигнали са основно от малки деца и възрастни хора, грешни избирания, шумове по линия или при блокирани СИМ карти. Тя добави, че има и фалшиви сигнали, подавани от граждани, като уточни, че в случаят със 17-годишният младеж, който е позвънил 884 пъти на спешния телефон през 2012 г., е установено, че той е бил с ментални нарушения. Общият брой на приетите сигнали за инциденти и предпоставки за инциденти през 2012 г. е нараснал с близо 60 % спрямо 2011 г, поясни Елена Паскалева.
По думите й се забелязва положителна тенденция към завишаване броя на реалните сигнали, което според нея е показателно за повишаване на информираността гражданите за функциите и предназначението на услугата 112. Елена Паскалева съобщи и че през 2013 - 2014 г. Дирекция "Национална система 112" ще работи по пилотно внедряване на еCall в Център 112 - София, на част от територията на Западна България.
Тя предвижда всички автомобили в ЕС да са оборудвани с устройства, които при тежки пътни инциденти ще подават сигнал на 112, за да може да бъде установено местоположението му.
Източник: радио "Фокус"