© Plovdiv24.bg | |
"Реализацията на общинската стратегия за развитие на социалните услуги 2011-2015 г. се наложи, предвид промяната в закона, на основание на това, че в много градове има наработещи услуги, т.е. капацитетът не е запълнен. От тази гледна точка, се развиха стратегии, за да може при наличие на наработеща услуга, тя да бъде трансформирана в такава, от която в общината имат нужда", каза днес за специално репортера на Plovdiv24.bg шефката на дирекция "Социално подпомагане" Надя Танева.
Това тя съобщи на заседание на Обществения съвет за сътрудничество и контрол на социалното подпомагане и социалните услуги, което беше проведено днес в община Пловдив и на което беше обсъдена Общинската стратегия за развитие на социалните услуги 2011-2015 г. На заседанието, освен общински служители, присъстваше и общинската съветничка д-р Лилия Учкунова. Стана ясно, че такъв документ община Пловдив ще има за първи път от 20 години насам, а целта е бъдещото развитие на социалните услуги в община Пловдив.
"Стратегията се разработи в община Пловдив с малко забавяне. Сроковете бяха до края на месец април", поясни Танева. Тя допълни, че това което очаква да се случи в Пловдив, благодарение на стратегията, е разкриването на приют за безпризорни лица, който е от изключително важно значение.
Освен това, според Надя Танева, в стратегията не са заложени средства за реконструкция, изграждане и реномиране на нови или вече съществуващи вече сгради. Тя смята, че това е може би единствената пречка, която ще доведе до неизпълнение на въпросната стратегия и допълни, че все пак се надява в интерес на Пловдив, да се случат поне част от нещата, заложени в програмата.
"След това последно съгласуване, внасяме предложение до Общинския съвет, който трябва да приеме стратегията и тогава тя ще стане факт. Документът е на разположение за препоръки и предложения на сайта на община Пловдив от 28 април. Но за да имат възможност всички заинтересовани страни да дадат мнението си, ще организираме в края на месец май и обществено обсъждане в заседателната зала на Общинския съвет", категорични пък бяха от общината. |