© | Пловдив ще бъде домакин на най-големия фестивал за електронни спортове и игри през уикенда. Близо 2000 участници ще се надпреварват за награден фонд от над 12000 лева в Палата 2 на Международния панаир. На място посетителите ще могат да видят най-новите технологии, виртуална реалност, електронен спорт, както и да премерят сили в турнири, като за целта са осигурени 40 компютъра, 10 плейстейшъна и 5 чифта очила."Фестивалът "Пловдив е-Арена" се организира за първи път в града под тепетата от Game Evolution и срещна подкрепата на Община Пловдив", заяви заместник-кметът Георги Титюков.
"Пловдив е много добър град за организиране на подобни мероприятия, заради многото млади хора, които живеят тук и добрият интернет", заяви Димитър Александров, главен организатор на събитието.
Феновете на League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive, DotA2, Hearthstone, FIFA17 и още други игри ще могат да наблюдават играчите от голяма сцена или да участват. Билетите за единия или двата дни са съответно на цена - 10 и 20 лева. Предвидени са много изненади и забавления - ретро аркадни игри, рейсинг с вибриращ волан, най-новите апликации за виртуална реалност, като всичко ще бъде безплатно за желаещите да опитат своите умения.
Деца под 14 години могат да посетят фестивала, но с придружител, съобщиха организаторите. Ще поведат и състезания за професионални геймъри, за които геймингът или компютърните игри са основно занимание и професия. Ще има участници от Сърбия и Румъния. Класирани са по 4 отбора за двата турнира на League of Legends и Counter-Strike.
Електронните спортове са индустрия за 3,8 милиарда долара, а професионалните геймъри са еквивалентни на професионалните футболисти. Индустрията се хвали с постоянно нарастваща аудитория, а създателите на съдържание печелят от стабилните приходи и видео стриймове. Гейминг турнирите конкурират всяко спортно събитие, в платформата на Youtube гейминът събира повече гледания от новините, филмите и образователните материали, взети заедно.
Организаторите се надяват за започват да работят в бъдеще с училища и университети, като внедрят гейминга при съвместни образователни проекти. |