Най-уязвими от спиране работата на селскостопанската авиация са производителите на ориз в Старозагорско и Пловдивско
В България е почти невъзможно да се създадат условия за използването на американски самолети в областта на селскостопанската авиация, алармираха днес във Велико Търново представителите на Асоциацията на селскостопанските авиационни оператори в България. Пилотите посочиха, че самолетите “Ан 2”, “Z 37” и вертолетите “Ка 26” са с над 50% остатъчен ресурс за експлоатация, а евентуалното закупуване на авиационна техника втора ръка от САЩ ще бъде безсмислено. Днес бе посочено, че за условията в нашата страна единствено популярният самолет Ан 2 е най-добрият за селскостопански нужди. “Американският самолет “Браво” има типов сертификат от Европейската агенция за авиационна безопасност ЕАСА, но е много по-стар от “Ан 2”, съобщи Ганчо Даскалов, председател на Асоциацията на селскостопанските авиационни оператори в България.
От организацията се надяват на отсрочка с поне пет години за въвеждането на подобен сертификат и за самолетите от селскостопанската авиация. За подобни действия се обявяват и асоциациите на селскостопанските авиатори от Румъния и Унгария. “По всяка вероятност под натиска на трите страни ще се проведе ново заседание на ЕАСА в Кьолн около 10 декември, на което ще се преразгледат условията за издаване на типов сертификат”, каза Ганчо Даскалов. Най-уязвими от спиране на работата на селскостопанската авиация в България са производителите на ориз в Старозагорско и Пловдивско. От браншовата организация на селскостопанските авиатори предупредиха, че през 2007-ма година се очаква висока плътност на житната дървеница - опасният вредител за пшеницата, който се третира ефективно единствено с авиационна техника. Информацията е на радио “Фокус” - Велико Търново.