Резултатите говорят за нарастващия интерес към Международния технически панаир, въпреки 30-процентното повишение на цените, което бе обявено през септември 2006 година. Макар и по-високи, те са конкурентни на условията в други изложбени центрове от съседни държави. В Пловдив квадратен метър закрита изложбена площ струва 110 евро, в Румъния - 200 девро, а в Турция - 300 долара.
Заради Закона за защита на конкуренцията, който изисква равнопоставеност между българските и чуждестранни компании, отпаднаха преференциите за наши изложители, но това не повлия отрицателно на тяхното представяне. Към момента заявките за участие от български фирми са с 2% повече в сравнение с юли 2006 година.
«Ще направим всичко възможно нашите клиенти, които са и наши партньори, да се представят добре", заяви изпълнителният директор на Международен панаир Пловдив Георги Гергов. За да се отговори на огромния интерес към авторитетния делови форум за инвестиционни стоки и технологии, в панаирния комплекс се подготвят нови експозиционни площи за голямогабаритна техника.
Към 12 юли 9 държави са заявили официални участия, а на ЕСЕН 2006 са били 3. Колективните участия от чужбина са 7 срещу 2 през миналата година. Официално се представят фирми от Австрия, Белгия, Италия, Китайски Тайпе, Турция, Франция, Чешката Република, Унгария и ЮАР, а съвместните експозиции са от Германия, Полша, Румъния, Руската федерация, Сърбия и Турция.
В рамките на Есенния панаир се организират следните международни изложби:
• АКВАТЕХ- за технологии и управление на водите
• АУТОТЕХ - за транспорт и автосервизно оборудване
• ЕЛТЕХ - за електроника и електротехника
• ЕНЕКО - за енергетика и екология
• ИНФОТЕХ - за информационни технологии
• PC WORLD - България - за софтуер
• МАШИНОСТРОЕНЕ
• СТРОЙТЕХ - за строителство и архитектура
• ХИМИЯ
• АВТОМОБИЛЕН САЛОН ПЛОВДИВ
Като най-големи се очертават „Машиностроене" и „Стройтех".
По време на изложението ще се представят и фирми, занимаващи се с издателска дейност и реклама, научни разработки, обучение и образование, транспорт и спедиторски услуги, експертизи и контрол, маркетинг и консултации, патенти, лицензи и ноу-хау.
Още по темата (35): | |